3 maanden met man en dochter naar Boston

Het dagelijkse leven in Noord Amerika..
femmevsl
Ik ben nieuw hier!

3 maanden met man en dochter naar Boston

Berichtdoor femmevsl » do aug 11, 2016 1:51 am

Dag allemaal,

Mijn man krijgt de kans om 3 maanden naar Boston te gaan om daar de Amerikaanse tak van zijn bedrijf verder uit te bouwen. Als hij hierop ingaat, zou hij midden september moeten vertrekken. Hij zou enkel meegaan als ik en onze dochter ook meekunnen. Op werkvlak probeer ik te bekijken wat mogelijk is met mijn werkgever, maar wou jullie wat praktische zaken vragen:
- Is het haalbaar om voor onze dochter (11m) tegen midden september nog een kinderopvang te vinden?
- onze dochter begint nu met haar eerste woordjes, zal een verandering van taalcontext haar taalontwikkeling in de war sturen?
- Voor 3 maanden alles meenemen lijkt zo zot, dus kunnen bemeubelde (en van potten en pannen en dergelijke) appartementen gehuurd worden? Wat zouden jullie doen met speelgoed en andere benodigdheden voor ons dochtertje? (kan je dat ook huren ofzo?)
- stel dat ik niet op verplaatsing mag werken van mijn werkgever, is het dan bijvoorbeeld gemakkelijk te regelen om ergens stage ofzo te lopen?

Benieuwd naar jullie ervaringen!

Kastelke
Hall of Fame Member
Contacteer:

Re: 3 maanden met man en dochter naar Boston

Berichtdoor Kastelke » do aug 11, 2016 4:03 pm

Ben je zeker dat dit legaal is? Drie maanden, dat wil dus zeggen dat je maximaal 90 dagen in de US blijft? Dat wil vermoedelijk zeggen dat de werkgever geen visum voor jullie gaat aanvragen, en dat je echtgenoot dus eigenlijk als illegale werker gezien kan worden door de Amerikaanse overheid.
Gevolgen: je kan een ban oplopen zodat je ook niet meer als echte toerist naar de US kan (of voor conferenties of wat dan ook).
De kans dat je je dochter op een legale daycare kwijt kan is quasi onbestaande, aangezien jullie geen geldige verblijfsdocumenten hebben en eigenlijk gewoon toeristen zijn. Je gaat die prive opvang moeten vinden die zich daar niets van aantrekken.
Stage lopen: als je dat visum nu nog moet beginnen regelen en eerst nog op zoek moet naar een bedrijf dat mee zou willen werken en dit ook kan qua visumeisen, dan vrees ik er voor. Als je al in aanmerking komt voor een stage. Betaald of onbetaald, je zal een gepast visum moeten krijgen, wat niet zo 1-2-3 geregeld is.
Permanent residents in Oakville, Ontario sinds 2010 * Canadian citizen sinds 2016 * Winnaar DV-2017
http://roots2wings.wordpress.com/

Niggy
Pro Amerika Belg

Berichtdoor Niggy » zo aug 14, 2016 9:04 pm

voor 3 maand verhuis je toch niet? enkele keren heen en terug vliegen is veel efficienter.

En ja, wsl moet hij een visum aanvragen, maar dat hangt ook beetje af van zijn takenpakket.

Kastelke
Hall of Fame Member
Contacteer:

Berichtdoor Kastelke » ma aug 15, 2016 5:18 am

Wij hebben het ooit ook gedaan, met onze bijna 6-jarige zoon. Natuurlijk hebben wij niks verhuisd! Het bedrijf betaalde om ons op hotel te laten gaan (suite met kitchenette). En we hebben ook een aantal weken bij een vriend verbleven die ginder woonde. Dat was leuk voor mij en ons bijna 6-jarig zoontje, want zij hadden ook 2 kinderen. En zo proefde ik ook eens van het echte leven ginder.
Permanent residents in Oakville, Ontario sinds 2010 * Canadian citizen sinds 2016 * Winnaar DV-2017
http://roots2wings.wordpress.com/

Terug naar “USA en Canada Algemeen”