Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe baas en hij is van Canadese afkomst. Hij is al langer bij ons in het bedrijf maar praatte vroeger zelden of nooit met hem.
Aangezien hij nu mijn baas is praat ik uiteraard meer met hem en ik breng dan ook meestal Canada op in het gesprek.
Al vele malen heb ik hem gezegt dat ik het niet snap dat hij zo'n geweldig land wil inruilen voor het sombere België, maar daar kijkt hij dan weer helemaal anders tegenaan.
Hij mist Canada wel maar dan voornamelijk de kroegentochten met zijn maten en de vechtpartijen tegen de Amerikanen (die meestal meer voor de fun zijn dan mekaar echt te willen kwetsen, volgens hem)
Hij vertelt me wel af en toe geweldige verhalen van dingen die hij vroeger meemaakte. Vooral stoere mannen verhalen dus.
Qua natuur ging hij wel eens op uitstap naar een ver afgelegen plaats om te camperen en te vissen en dat vond hij wel zalig, omdat er uren in de ronde niemand te bespeuren was.
Hij vind het trouwens veel beter in België dan in alle andere landen waar hij al geweest is (usa, spanje, UK, nederland, duitsland) vanwege de goede ziektezorg (al is die in Canada ook uitstekend zegt hij) , en vooral de opleidingen die hier veel betaalbaarder zijn.
Hij is hier ondertussen getrouwd en heeft een kindje van één jaar.
Hij past em goed aan maar Nederlands praten kan hij niet, al was hij wel gestart met lessen nemen, maar daar is hij mee gestopt wegens de lange uren die hij spendeerd in ons bedrijf
Hij begint het wel steeds beter en beter te verstaan want soms praten we op een vergadering nederland onder mekaar en dan pikt hij soms in het engels in dus heeft hij ons wel goed verstaan.
Misschien zit hier nu wel een kennis ofzo mee te lezen en herkent hij de persoon waarover ik spreek
Niet echt een verhaal over mezelf maar wou het toch even meegeven
groetjes
Bart