Amerika Belgen

Dit is de ontmoetingsplaats voor Vlamingen in Noord Amerika (USA en Canada)
Het is vr sep 10, 2010 12:42 pm

Alle tijden zijn GMT - 7 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mijn baas
BerichtGeplaatst: do jun 19, 2008 4:13 pm 
Junior Amerika Belg

Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe baas en hij is van Canadese afkomst. Hij is al langer bij ons in het bedrijf maar praatte vroeger zelden of nooit met hem.
Aangezien hij nu mijn baas is praat ik uiteraard meer met hem en ik breng dan ook meestal Canada op in het gesprek.
Al vele malen heb ik hem gezegt dat ik het niet snap dat hij zo'n geweldig land wil inruilen voor het sombere België, maar daar kijkt hij dan weer helemaal anders tegenaan.
Hij mist Canada wel maar dan voornamelijk de kroegentochten met zijn maten en de vechtpartijen tegen de Amerikanen (die meestal meer voor de fun zijn dan mekaar echt te willen kwetsen, volgens hem)
Hij vertelt me wel af en toe geweldige verhalen van dingen die hij vroeger meemaakte. Vooral stoere mannen verhalen dus.
Qua natuur ging hij wel eens op uitstap naar een ver afgelegen plaats om te camperen en te vissen en dat vond hij wel zalig, omdat er uren in de ronde niemand te bespeuren was.

Hij vind het trouwens veel beter in België dan in alle andere landen waar hij al geweest is (usa, spanje, UK, nederland, duitsland) vanwege de goede ziektezorg (al is die in Canada ook uitstekend zegt hij) , en vooral de opleidingen die hier veel betaalbaarder zijn.
Hij is hier ondertussen getrouwd en heeft een kindje van één jaar.
Hij past em goed aan maar Nederlands praten kan hij niet, al was hij wel gestart met lessen nemen, maar daar is hij mee gestopt wegens de lange uren die hij spendeerd in ons bedrijf
Hij begint het wel steeds beter en beter te verstaan want soms praten we op een vergadering nederland onder mekaar en dan pikt hij soms in het engels in dus heeft hij ons wel goed verstaan. :)

Misschien zit hier nu wel een kennis ofzo mee te lezen en herkent hij de persoon waarover ik spreek :lol:

Niet echt een verhaal over mezelf maar wou het toch even meegeven

groetjes
Bart

Profiel  

Berichttitel: Re: Mijn baas
BerichtGeplaatst: do jun 19, 2008 10:29 pm 
Senior Amerika Belg

Dat is een leuk verhaal!
Het is inderdaad niet zo slecht in Belgie als velen onder jullie zich proberen voor te houden. Ik heb dat maar al te goed beseft toen ik pas naar hier verhuisd was. Ondertussen ben ik aan deze levenswijze gewend geraakt, maar ik weet dat toen ik nog in Belgie woonde, er veel Amerikanen waren die zo lang mogelijk aan hun dienst (miltairen) probeerden vast te houden, omdat Belgie echt aangenaam was voor hun. Het gras is niet altijd groener aan de overkant!

Groetjes

Vanessa

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 21, 2008 4:25 pm 
Senior Amerika Belg

Vanessa schreef:
Dat is een leuk verhaal!
Het is inderdaad niet zo slecht in Belgie als velen onder jullie zich proberen voor te houden. Ik heb dat maar al te goed beseft toen ik pas naar hier verhuisd was. Ondertussen ben ik aan deze levenswijze gewend geraakt, maar ik weet dat toen ik nog in Belgie woonde, er veel Amerikanen waren die zo lang mogelijk aan hun dienst (miltairen) probeerden vast te houden, omdat Belgie echt aangenaam was voor hun. Het gras is niet altijd groener aan de overkant!

Groetjes

Vanessa

Hallo Vanessa,
België,zeg maar Vlaanderen is de beste streek van het beste land van de wereld; hier kan je bijna alles op loopafstand vinden. De mensen zijn redelijk toegankelijk,en hebben in het algemeen de middelen om zich open te stellen. In Wallonië is men ook vriendelijk,maar daar is men eerder financieel beperkt in zijn mogelijkheden,daar de levensstandaard daar heel wat minder is. ook de meertaligheid heeft er weing te betekenen.En het gaat er trouwens heel wat bourgondischer aan toe in Vlaanderen dan in Wallonië. En dat valt nogal in de smaak van velen die
voor langere tijd in België vertoefd hebben.

Met vriendelijke groeten
Rafan

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 01, 2009 6:41 am 
Junior Amerika Belg

En helaas gaat hij nu ons bedrijf verlaten eind januari.
We hebben wel afgesproken om ooit samen naar Canada te gaan om er een avontuurlijke tocht van enkele dagen door de wildernis te doen, met de kano. Of dat werkelijk gaat doorgaan weet ik niet maar zou het wel graag willen.
Hij gaat met spijt in het hart maar doet het voor zijn collega's zodat de 'technische' mensen mogen blijven. Hij vind makkelijker werk in deze moeilijke tijden, zo zegt hij zelf.
Hopelijk kunnen we contact blijven houden.

Groetjes
Bart

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 5:44 am 
All Star Amerika Belg

Canadeze nu niet specifiek, maar al ooit een praatje kunnen slaan met een aantal Amerikanen die hier kwamen wonen en werken. Ik verklaar hun dan als zot, maar voor hun is West-Europa een hemel op aarde. Wij hebben een andere kijk op België als ge hier zelf woont. In de USA komen we eens op vakantie, en dan is dat leuk, maar zij hebben daar maar een heel mager sociaal vangnet. Hier geraken ze sneller aan werk en zitten veiliger.

Als ik hen vraag wat ze dan zo leuk vinden hier, is het vooral de Jupiler :lol:

Wij dromen er allemaal van ooit naar de USA op vakantie te gaan of zelfs te gaan wonen, maar zo dromen er ook veel amerikanen van om dit in Europa te doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 8:35 pm 
Sophomore Amerika Belg

hoe gaat het ook alweer, "het gras is altijd groener..."

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT - 7 uur [ Zomertijd ]