Amerika Belgen

Dit is de ontmoetingsplaats voor Vlamingen in Noord Amerika (USA en Canada)
Het is ma sep 06, 2010 4:22 am

Alle tijden zijn GMT - 7 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: klein vraagje
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2009 4:02 pm 
Ik ben nieuw hier!

hallo iedereen
ik heb een vraagje
ik ben nu al 6 maanden illegaal in amerika en zou graag eens weten of ik mij hier kan laten legaliseren
ik ben hier namelijk heel graag en ik heb ook een goeie job
dus ik heb eigenlijk geen reden om terug te keren naar belgie ik heb daar toch niets of niemand meer
dus daar om vraag ik wat kan ik of moet ik doen om hier legaal te blijven zonder teug te moeten keren naar belgie of gepakt te worden door de politie

Profiel  

Berichttitel: Re: klein vraagje
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2009 6:15 pm 
Site Admin

hmm da's volgens mij geen goed idee, want ik neem aan dat je met een visa waiver het land bent binnengekomen en als je geen bewijs kunt leveren dat je binnen de 90 dagen terug het land uit bent gegaan dan zal het heeel moeilijk worden om de USCIS te overtuigen om je eender welk visum te geven... Misschien eens met je werkgever overleggen en een advocaat aanspreken, want anders ziet het er volgens mij niet goed uit

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 10, 2009 10:41 am 
Pro Amerika Belg

US citizen girlfriend + mini handcuffs (trouwringen) = green card.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2010 5:36 am 
Pro Amerika Belg

Goh, deze post had ik dus nog niet gezien :mrgreen:
Ai ai ai :shock: ge moet weten dat ge een enorm risico hebt genomen .Ge zou daar zwaar voor gestraft kunnen worden dus laat ik u de goede raad geven ,om nu elke keer je in openbaar komt niet op te vallen ,als je een wagen bestuurd geen overtredeingen te maken want eens ze jouw kunnen nachecken ,zal je het land uitgezet worden .
En op langer land inblijven dan je mag zijn ze zeer streng .
Mijn kinesist zijn dochter heeft jaren terug gaan studeren in Amerika .Zij is na haar studies ook langer land ingebleven dan ze mocht .Ze is wel terug naar huis gekomen op haar eigen dus zonder tussenkomst van immigratiedienst of zo .
Jaren is ze zelfs nog op vakantie gegaan zonder enige problemen .Tot ze enkele jaren terug bij customs moest meekomen en komen uitleggen waarom zij langer is gebleven dan toegestaan is .Waarom zij daar nu pas mee aankwamen ,wist ze zelf niet gezien ze al jaren gewoon daar vakantie heeft doorgebracht zonder een overstay .Ze heeft naar waarheid geantwoordn dat haar tijd toen ze daar studeerde ze inderdaad langer land is gebleven,ze is toen nog enkele medestudenten gaan opzoeken .Ze hebben haar op het eerste vliegtuig terug naar huis gezet met de melding dat ze de eerste 10 jaar niet meer welkom was .
De 10 jaar zijn op moment nog niet verstreken en als zij ooit wenst terug daar naartoe te gaan moet ze eerst via de ambassade gaan om een visum aan te vragen .
Zoals je kan zien ,heeft ze een zware straf toegelegd gekregen .

Groetjes,

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2010 8:36 am 
All Star Amerika Belg

Dat is idd met vuur spelen. Had het ook al gehoord als ze u pakken dat ge de eerste 10 jaar niet meer binnen geraakt. Had ook al gehoord dat het makkelijkste is via advocaat of werkgever.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2010 8:51 am 
Pro Amerika Belg

Ik denk wel als je niet teveel opvalt en prima in de lijn loopt dat je kans om opgepakt te geraken zeer klein is .Ik weet niet of dit in alle staten zo is maar bv. in WV mag men je niet zomaar tegenhouden ,men moet altijd een reden hebben om jouw te controleren.Dus als je low profile houdt ,denk ik wel dat je daar lang kan wonen zonder enige kans op uitlevering .Maar als de kans zich voordoet ,ben je wel de klos .

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 6:01 am 
Senior Amerika Belg

wat ik me wel afvraag is hoe je het redt? Je hebt wel een job, maar ik ben 2 jaar geleden daar geweest om intensief te solliciteren, en toen ging de deur telkens dicht zodra het onderwerp 'werkvisum' viel...

maar wel moedig, dat wel! ik hoop dat alles goed komt voor je!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 13, 2010 6:15 pm 
Pro Amerika Belg

MissFluffy schreef:
ge moet weten dat ge een enorm risico hebt genomen .Ge zou daar zwaar voor gestraft kunnen worden dus laat ik u de goede raad geven ,om nu elke keer je in openbaar komt niet op te vallen ,als je een wagen bestuurd geen overtredeingen te maken want eens ze jouw kunnen nachecken ,zal je het land uitgezet worden .

Zolang hij echt geen zwatre crime (felony) doet, als moord of big drugs, is er geen enkel probleem.
Er zijn er zoveel dagelijks die opgepakt worden voor kleine criminal dingen en dronk rijden of tickets.
Gaan enkele dagen naar jail en betalen de fines en niemand doet hun iets.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT - 7 uur [ Zomertijd ]