Nieuw lid- Sophie

Stel jezelf hier voor
Sophie_81
Sophomore Amerika Belg

Re: Nieuw lid- Sophie

Berichtdoor Sophie_81 » di sep 26, 2017 1:17 am

Bedankt Bart!
Ik de info nog eens na.
Ik vertel het straks... Hopelijk staat hij er voor open en wie weet wil hij inderdaad ook deelnemen. Dat zou de kans natuurlijk wel vergroten :-)
Zijn er nog mensen hier op het forum die dit jaar deelnemen?

Free_ltd
Hall of Fame Member

Berichtdoor Free_ltd » wo sep 27, 2017 4:22 am

Best uwe man ook laten mee doen als hij wil. Ge zijt ook niet verplicht om te gaan hé.

Vermits mijn vrouw absoluut niet wil, kunnen we mss nog van partner ruilen en samen gaan :lol: :lol: :lol: :lol:

Maar dan zitten we met het kinderenprobleem hé en mijn vrouw zegt altijd dat ik vrij ben om te gaan, maar dat onze zoon hier blijft :lol: En die kan ik niet achter laten :mrgreen:

Sophie_81
Sophomore Amerika Belg

Berichtdoor Sophie_81 » ma okt 02, 2017 1:25 am

Dit weekend heb ik het er op een goed moment over gehad met mijn man. Ik wil echt graag deelnemen aan de lottery.
Maar ik vrees dat het zal blijven bij een enkele deelname. Mijn man ziet het niet zitten om zelf ook deel te nemen, maar zal mij niet stoppen zelf deel te nemen.
Om kort te maken... Hij zegt geen neen naar de (iets verdere) toekomst toe, maar dat is zeker geen ja. Met mijn verstand besef ik wel dat verhuizen in 2019 te vroeg voor ons, maar ik legde ook uit dat het maar een waterkansje is dat je daadwerkelijk wint.
Mijn man zit er een beetje mee in dat mocht ik dan toch winnen en hij wil niet emigreren dat ik het hem heel erg kwalijk zou nemen en dat dat onze relatie niet ten goede zou komen.
En daar kan ik hem wel volgen hoor... Maar ik wil ook niet op een dag beseffen dat het er nooit meer van komt omdat ik geen stappen heb ondernomen. Ik wil namelijk niet meer emigreren als mijn jongens (nu 6 en 2) te groot geworden zijn. Zoiets moet in mijn opinie nu binnen de 5 a 6 jaar gebeurd zijn.
Dus... ik zou deelnemen maar wel wat met een dubbel gevoel. :?

Free_ltd
Hall of Fame Member

Berichtdoor Free_ltd » ma okt 02, 2017 5:52 am

In het leven moet ge keuzes maken en sommigen zullen goed zijn, anderen gaat ge spijt van krijgen.

De kans in mijn geval is zeer groot dat ik op mijn sterfbed ga zeggen dat mijn grootste spijt gaat zijn dat ik nooit naar het buitenland ben getrokken.

Maar we zijn met 2 om die beslissing te nemen. En ik ga mijn huwelijk daarvoor niet op het spel zetten en ook mijne zoon niet achter laten. Ne kennis van mij zijn vader is 40 jaar geleden na de scheiding vertrokken naar Nieuw-Zeeland en woont daar nog steeds. En komt nooit af en zijn zoon gaat 1 x om de 5 à 10 jaar eens tot daar. Dat is niets voor mij.

Ik heb de kans gehad tussen mijn 20ste en 30ste om het te doen, maar toen was ik zelfs nog nooit in de USA geweest en dan kriebelde het ook niet zo. Wilde er wel absoluut naartoe op vakantie, maar het kwam er niet van. Dan mijn vrouw leren kennen die al 3 x in de states was geweest en om van mijn gezaag af te zijn, hebben we een roadtrip gedaan. Zij in de hoop dat ik een ander beeld van de USA zou krijgen en ik er niet meer heen wilde. Maar helaas, het gevoel werd nog erger. We hebben dus sinds 2009 tot nu jaarlijks wel ne keer of 2 die discussie met hevige ruzies, maar ik ga er mij gewoon bij moeten neerleggen.

De enige manier om nog in het buitenland als gezin te geraken, is dat onze zoon ooit naar het buitenland trekt. Want dan ben ik zeker dat ze hem achterna gaat.

Sophie_81
Sophomore Amerika Belg

Berichtdoor Sophie_81 » di okt 03, 2017 12:46 am

Jah, ik begrijp je helemaal... Ik zou ook nooit mijn gezin achter laten. Niet mijn kinderen, maar ook niet mijn man. Het is echt iets dat je met 2 volledig moet achter staan. Ik hoop dat mijn man mee kan groeien in mijn droom. Dat zou het mooiste zijn!
Als dat niet het geval zou zijn, dan hoop ik de kracht te vinden om mij hierover te zetten & het hem niet kwalijk te nemen.
We zien wel... eerst deelnemen!

Terug naar “Nieuwe leden”