DV1 visum

Vertel hoe jij door de immigratie papierwinkel bent geraakt
Elbuvic
Ik ben nieuw hier!

DV1 visum

Berichtdoor Elbuvic » vr jun 30, 2017 4:56 am

Omdat ik op het internet weinig info vind, smijt ik het hier even in de groep:

Ik heb mee gedaan aan de diversity visum en ja, hoor, vandaag paspoort gaan halen met het immigratievisum. Deze is echter tot eind november geldig en ik vraag me af wat dit betekent:

dat ik op zijn minst 1 keer tot daar ben geweest om administratie in orde te brengen etc.
of
dat ik binnen die tijd gesetteld moet zijn in de usa?

Alvast bedankt voor de info!

Bart
Pro Amerika Belg
Contacteer:

Re: DV1 visum

Berichtdoor Bart » ma jul 03, 2017 9:07 am

hi, welkom op het forum

De datum in je paspoort op je ingeniet visum is de dag waarvoor je in de US moet geweest zijn om je greencard te activeren.
Het is een inreisvisum dus. Eens je door immigrations bent (waar je apart genomen wordt voor een klein interview en vingerafdrukken) wordt je greencard naar het adres gestuurd wat je hebt moeten ingeven op je papierwerk voor het interview.

In theorie mag je dus voor die dag je greencard activeren, weer naar Belgie terug en dan nadien voorgoed verhuizen. laat alleen niet te lang tussen dat activeren en je tijd in Belgie. Op papier moet je 6 maanden of langer in de US wonen met je greencard, zoniet kan deze ingetrokken worden.

Waar ga je je vestigen? heb je al werk op het oog? ga je alleen of met vrouw/kinderen? kortom, vertel eens wat meer over jouw plannen. :wink:

Free_ltd
Hall of Fame Member

Re: DV1 visum

Berichtdoor Free_ltd » do jul 06, 2017 4:37 am

Alweer zo een leuk verhaal. Wil ook wel mee volgen hier.

Terug naar “Immigratie verhalen”