Amerika Belgen

Dit is de ontmoetingsplaats voor Vlamingen in Noord Amerika (USA en Canada)
Het is ma sep 06, 2010 4:20 am

Alle tijden zijn GMT - 7 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 05, 2007 11:15 am 
Junior Amerika Belg

meegedaan, niks teruggehoord, ondertussen al zoveel veranderd hier dat ik niet meer wil verhuizen naar de VS lol

dus jij betaald graag veel belastingen lol

Profiel  

Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 4:08 pm 
All Star Amerika Belg

Buba schreef:
Soms vraag ik mij af hoe objectief de DV-lottery is.
Maar hoop doet leven zullen we maar zeggen...

Citaat:
En je hebt meegedaan toen je nog in de US verbleef?

Ja.

Het is natuurlijk interessanter iemand een greencard te geven die reeds in de US verblijft.

Ik ben ooit op een site terecht gekomen waar de uitslagen op bekend gemaakt zijn. Niet met naam, maar wel hoeveel GC's naar welk land zijn gegaan ivm de loterij. Waren vrij veel afrikaanse landen bij, kon ik mij herinneren toen.

Profiel  

Berichttitel: Re: Green Card Lottery
BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 4:10 pm 
All Star Amerika Belg

Dus als ik het goed versta, blijft zo een GC niet geldig.

Heb al vaak gedacht mee te doen aan die loterij, maar het is er nooit van gekomen. Ik weet ook nog niet of het ooit zo ver komt om effectief naar de VS te verhuizen, vermits we met 2 zijn, en de 1 harder naar daar wilt, dan de ander :lol:

Dus moest ik er bijvoorbeeld volgend jaar eentje winnen, dan kan ik niet alles in orde brengen zodat ik die op zak heb, voor moest ik ooit naar de VS gaan wonen? Ik ben dan in principe verplicht om binnen de 6 maanden mij effectief te vestigen en kan geen 5 jaar wachten of zo?

Thanx

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 6:06 pm 
Pro Amerika Belg

Neen ,je kan geen 5 jaar wachten.Het gebeurt wel eens dat je na je aankomst daar ,even terug kan gaan om zaken af te handelen.Nu bem ik niet zeker of je dit moet aanvragen ofzo .Er zal zeker wel iemand nog reageren die daar meer over weet .Maar het gaat dan ook om een beperkte periode en zeker geen 5 jaar.

Groetjes,

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 3:45 am 
All Star Amerika Belg

MissFluffy schreef:
Neen ,je kan geen 5 jaar wachten.Het gebeurt wel eens dat je na je aankomst daar ,even terug kan gaan om zaken af te handelen.Nu bem ik niet zeker of je dit moet aanvragen ofzo .Er zal zeker wel iemand nog reageren die daar meer over weet .Maar het gaat dan ook om een beperkte periode en zeker geen 5 jaar.

Groetjes,

Dat is jammer. Anders deed ik gewoon mee in afwachting en als ik het win, kon ik nog zien in de opvolgende jaren als ik eens iets anders wou. Mijn vriendin trekt er totaal niet aan om te gaan omdat ze het 'oh, zo fijn vind in België' :lol: (Lees: kort bij de mama)

We hebben ook juist een huis gekocht en dan wordt het allemaal wat moeilijker om uw toekomst op het spel te zetten voor iets dat misschien maar een avontuur gaat zijn. Vandaar dat ik ook nog een topic geopend had om te zien wat de mensen hun ervaring is na enkele jaren in de VS te wonen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT - 7 uur [ Zomertijd ]