SPAM

Algemene reisinformatie gaat hier
GoGriz
Site Admin
Contacteer:

Re: SPAM

Berichtdoor GoGriz » za sep 24, 2016 10:12 am

Bart schreef:Ik denk omdat dit forum al wat ouder is en niet op de laatste update draait ?? GoGriz?
GoGriz heeft een instelling veranderd waardoor het nu veel beter is (die gekende 'vreemde' vraag) maar af en toe glipt er nog iets tussendoor.

Ik heb het forum vorig weekend geupdate tot de meest recente versie, en sindsdien heb ik geen nieuwe registratie meer gezien, dus die spammer moest toch iemand geweest zijn die al een lid was en blijkbaar deze week opeens beslist heeft toe te slagen. :x
http://utahbelg.blogspot.com - Een Belg in Utah

Bart
Pro Amerika Belg
Contacteer:

Berichtdoor Bart » ma dec 05, 2016 6:19 pm

GoGriz, de laatste dagen is er elke dag wel een spammer die een post neerzet. Als ik ga kijken zijn dat altijd 'leden' die al van augustus lid zijn geworden, altijd met een.ru emailadres.
Er zijn toen honderden tegelijkertijd geactiveerd als lid, die zich toen stilhielden en nu dus ineens om beurten actief worden.
Kunnen we al die leden in 1 keer verwijderen ? of moet dat allemaal manueel gebeuren?
Tweede vraag. als je een spammer verwijderd, is die dan ook automatisch geband van het forum middels zijn IP adres en email? Anders komen ze natuurlijk na verloop van tijd gewoon weer terug.

Kastelke
Hall of Fame Member
Contacteer:

Berichtdoor Kastelke » ma dec 05, 2016 6:22 pm

Als ik me goed herinner van mijn jaren als moderator op Alles Amerika, kan je tijdens het bannen kiezen voor enkel email of ook ip adres. Ondertussen is de phpBB software al wel enkele keren ge-update, maar ik vermoed dat je dat nog altijd ergens kan aanvinken tijdens het bannen?
Anders moet je het IP adres noteren, en dat apart bannen.
Permanent residents in Oakville, Ontario sinds 2010 * Canadian citizen sinds 2016 * Winnaar DV-2017
http://roots2wings.wordpress.com/

Bart
Pro Amerika Belg
Contacteer:

Berichtdoor Bart » di dec 06, 2016 6:58 pm

Dat gaat allemaal wel Elke, maar je moet dat allemaal apart doen. GoGriz heeft toen een update gedaan en nu kan ik de gebruiker meteen verwijderen met al zijn berichten in ene weg, maar ik weet niet of die spammer zich dan met zijn emailadres gewoon opnieuw kan aanmelden of niet.
Dus: is het in ene weg verwijderen van het lid en zijn berichten gelijk aan het bannen van een lid via IP, email en gebruikersnaam?

Daarbij, als je in de ledenlijst kijkt, en je selecteert op laatst aangemeld, krijg je een waslijst van vreemde namen, meestal russische gebruikers en het zou handig zijn als je die allemaal kan verwijderen voordat ze beginnen berichten te plaatsen. En dan bedoel ik alle tegelijkertijd, anders wordt het een lang werkje ;)

Free_ltd
Hall of Fame Member

Berichtdoor Free_ltd » wo dec 07, 2016 5:24 am

Veel gaan die spammers hier niet binnen halen :lol:

Tis veel te rustig geworden hier.

Vraag me af hoe het komt dat het op andere forums niet is. Wil toch zeggen dat er nog gaatjes zijn.

Bart
Pro Amerika Belg
Contacteer:

Berichtdoor Bart » vr dec 09, 2016 9:09 pm

neen, niet echt, die waren al aangemeld voordat GoGriz de wijzigingen heeft doorgevoerd en dus kunnen die nu naar hartelust verder spam plaatsen tenzij ze allemaal preventief verwijderd worden, wat een redelijk werkje is.
In augustus was er een spamaanval waarbij er enkele honderden spam account geactiveerd werden, een deel is daar al van gewist, een ander gedeelte zijn stille slapers die om de beurt actief worden

GoGriz
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor GoGriz » ma jan 09, 2017 6:45 pm

Het zijn toch lastigaarden he :( Ik zie niet direct een goede manier om ze allemaal te verwijderen... misschien alle inactieve gebruikers eruit smijten?
http://utahbelg.blogspot.com - Een Belg in Utah

Free_ltd
Hall of Fame Member

Berichtdoor Free_ltd » di jan 10, 2017 3:05 pm

De inactieven zijn zij die geregistreerd zijn en nog nooit gepost hebben?

Bart
Pro Amerika Belg
Contacteer:

Berichtdoor Bart » za jan 14, 2017 12:34 am

dat lijkt me een goed idee?
Kan je dat doen op aantal berichten? Zou dan gewoon iedereen met 0 berichten verwijderen

Niggy
Pro Amerika Belg

Berichtdoor Niggy » di jan 24, 2017 12:50 pm

goed idee.

Terug naar “Algemeen”