Amerika Belgen

Dit is de ontmoetingsplaats voor Vlamingen in Noord Amerika (USA en Canada)
Het is vr sep 10, 2010 12:41 pm

Alle tijden zijn GMT - 7 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: wie, waar, wanneer...?
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 12:11 pm 
All Star Amerika Belg

GoGriz schreef:
Free_ltd schreef:
Als het van mij afhangt, zou ik 3 x per jaar gaan, maar de wederhelft gaat liever eens naar Toscane :roll:

Als je nog niet geboekt heb, moet je eens naar Abruzzo zien - persoonlijk vind ik het daar mooier dan Toscana en is ook veel goedkoper. Wij hebben daar een paar jaar geleden in een Agriturismo gelogeerd - dat is zo'n B&B en boerderij combinatie. Eten is daar absoluut geweldig en het uitzicht over de Adriatische zee aan de ene kant en de Appenijnen (met de Gran Sasso 2950m hoogte) is onbetaalbaar! :)

We weten het nog niet wat we gaan doen. Zal wss ne last minute worden, en dan nog de vraag of het vliegtuig of auto wordt.

Sowiso zal er binnen de 2 jaar wel ne citytrip naar NY tussen zitten. Maar verder hebben we voorgenomen om binnen een 6-tal jaar naar Florida te gaan. En vanaf dan zullen we wel zien. Wil nog een 2 x naar Canada en ne keer of 6 naar de USA, zodat ik alle delen een beetje gezien heb. Kids zijn er nog niet, maar zal niet meer te lang duren en 4000-5000km daar met een kind is niet zo aangenaam voor het kind zelf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 12:15 pm 
All Star Amerika Belg

FAL schreef:
Free_ltd schreef:
Als het van mij afhangt, zou ik 3 x per jaar gaan, maar de wederhelft gaat liever eens naar Toscane :roll:

Waarom niet ieder zn eigen verlof doen ?
Of een jaar jouw goesting en een jaar haar goesting ?

Dat doen we nu al. Alez, we proberen dat zo. Zij was al een aantal keer op citytrip geweest in de USA. 3 x NY en 1 x Atlanta. Maar ik nog nooit. Ik heb gezegd voordat we een huis kopen en aan kids beginnen, wil ik mijn rondreis doen in de USA. En nu heb ik de smaak te pakken :lol: Zij zag er eerst tegenop om zo een tour te doen, omdat ze dacht dat het te vermoeiend ging zijn, maar achteraf gezien heeft ze er enorm van genoten en gezien dat die afstanden heel goed te overbruggen zijn.

Echter heb ik nu alleen het zuidwesten gezien en wil ik zowat alles eens gezien hebben :lol:

De keer ervoor wilden we eerst naar Thailand een rondreis doen, maar door omstandigheden waren we te laat met boeken en was het ineens voor ons beiden €800 duurder. Hebben we goedkoper voor Zakynthos gekozen om dan extra geld aan de USA te besteden. Heb daar aan het zwembad ook al begonnen aan mijn voorbereidingen voor de USA :lol:

Het jaar ervoor waren we pas samen en snel iets genomen dat er leuk uitzag in Last Minute, en dus Senegal geworden, midden in de brousse. Was zeker en vast de moeite :)

En nu volgende keer is de vraag of er iets op komst is of niet, en afhankelijk daarvan wordt onze vakantie gekozen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 09, 2010 10:39 am 
Site Admin

Heb net een trip geboekt naar Hawaii (Maui) begin Mei, we waren eigenlijk van plan om een trip naar Ierland/Schotland/Noord Engeland te doen maar dat kwam iets te duur uit. Naar Hawaii vliegen we gratis dankzij onze mijlen dus ironisch genoeg gaat dit een pak minder kosten!

Is iemand daar al geweest? enige tips? we gaan een condo huren in Napili in West Maui en we zouden een auto huren met http://www.mauirentacar.com/ : een '07-'08 pt cruiser of dodge caliber voor een week voor $172 lijkt best een goede deal..

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 5:27 am 
All Star Amerika Belg

Klinkt goed. Mag ik mee? :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 27, 2010 2:39 pm 
Freshman Amerika Belg

hoi iedereen ,
onze reisweg ligt reeds volledig vast met alle nodige motels,in 2008 opteerden we voor een mobilhome(maar wat een ouderwets en aftands geval)hopelijk hebben we nu wat meer comfort met onze dodge durango.
we vertrekken in Denver,
2dagen de rocky mountains,
1dag cheyenne,
1dag rapid city,
1dag sheridan,
1dag cody,
2dagen yellowstone,
1dagjackson,
2dagen salt lake city,
1dag vernal,
2dagen moab,
2dagen mesa verde,
1dag de great sand dunes,
1 dag colorado spings,
en 2dagen denver om een beetje te bekomen van onze intensieve reis,

ik kijk nu al uit naar onze reis in juli 2010,
mj

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 28, 2010 2:40 am 
Pro Amerika Belg

hens mj schreef:
hoi iedereen ,

ik kijk nu al uit naar onze reis in juli 2010,
mj

:mrgreen: Ik kijk mee naar uit want dan vertrek ik ook :lol: :wink:

Ik kan je geen raad geven maar andere zullen daar wel op inspringen :wink:

Groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 28, 2010 8:55 am 
Site Admin

Leuke trip in onze buurten Hens! :) Wat voor plannen heb je rond Salt Lake?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 01, 2010 12:43 pm 
Junior Amerika Belg

Vanessa schreef:
Bart schreef:
\:D/ \:D/ \:D/
Volgend jaar zijn we weer van de partij :mrgreen:
We landen op Phoenix en 25 dagen later vertrekken we weer terug vanaf Las Vegas .
De volledige route ben ik nog aan uitwerken en zal ik later nog eens op het forum zetten als ze klaar is.
We hebben er zin in \:D/

Groetjes
Bart

:D Laat me weten als je iets wilt afspreken in Phoenix!! :wink:

Hey Vanessa,
Hoe is het leven daar ondertussen ? Alles ok ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 05, 2010 4:49 am 
All Star Amerika Belg

Wij weten het hier nog steeds niet. Door omstandigheden kunnen we dus pas ne last call in juli doen. Ik zie NY wel zitten, maar de vriendin dacht eerder aan Turkije, Italië of Spanje. Nu ineens gisteren komt ze af dat ze nog eens heel graag naar Las Vegas wilt. Dit vermits ze de vorige keer niet ten volle heeft kunnen genieten omdat ze veel te veel schrik had van de mexicaanse griep.
Ik zelf ga niet graag 2 x naar dezelfde plaats :lol:

Ben zelf dus benieuwd wat het gaat worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 05, 2010 10:04 am 
Junior Amerika Belg

ik kan niet tegen hitte in woestijn, als ik ga naar las vegas enkel en allen januari -februari.
zelf in die manden is warm,meer dan 3 dagen kan ik daar niet blijven,1 avond geld verliezen,1 avond in alle nacht clubs dansen,en 1 avond schoppen,dansen en schoppen zijn zalf op de wonde dat ik heb veel geld verloren.
in zomer maanden ik kan niet genieten van las vegas,ik kan niet ademen,hitte zit in mijn hoofd,ik spring van buiten naar binnen, en binnen nog erger,overal airco,en ik krijg klap in mijn hoofd, als iemand heeft klap gegeven tijdens boksmatch.
ik blijf liever in idaho,tussen de bergen,
of in de panne.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 16, 2010 2:03 am 
Pro Amerika Belg

Ik ben al blij dat ik vandaag niet op reis moet vertrekken .Staat daar maar ,al enkele maanden af te tellen en als het zover is ,ligt het vliegverkeer stil met die aswolk :? .Ik zou niet graag in die mensen hun schoenen nu staan .

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 16, 2010 4:39 am 
All Star Amerika Belg

Ik lees juist in de krant dat er 3 Belgen in paniek waren en zo snel mogelijk terug wilden naar België. Dus nemen ze in Wenen een taxi naar Brussel. Kostprijs: €1300 :lol: :lol: :lol:
Ik had toch den trein genomen :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 16, 2010 6:19 am 
Pro Amerika Belg

:shock: Crazy people

Persoonlijk als je elders bent ,zou ik me minder druk maken dan wanneer je op punt staat op reis te vertrekken. Je vakantiedagen tikken weg en wordt korter zonder al ter plaatse te zijn.
Ik leesde net dat tot zaterdagmorgend 10.00u al een vliegstop is .En volgens een Noors bericht ,kan dit stofprobleempke wel eens langer gaan aanhouden .
Aan de andere kant zou ik als passagier het risico ook niet willen nemen om een vlucht te nemen .Dan maar liever thuis en op veilig spelen .
Maar ik kan me wel voorstellen hoe frusterend het is ,als je nu moet vertrekken .
En je zal het niet geloven maar deze morgend rond 10.30u is hier wel een vliegtuig overgekomen ,weliswaar een klein toestel , vermoedelijk een business toestel (zit niet ver van Deurne af ) dus is er toch nog iemand die waarschijnlijk op eigen risico is uitgevlogen of was het iemand van de overheid ofzo ? #-o

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 16, 2010 6:29 am 
Pro Amerika Belg

Ik kom even terug op het toestel dat ik daarstraks wel heb zien overkomen . :lol: Want lijk wel een fata morgana maar was toch echt geen luchtspiegeling dat ik heb waargenomen .Omdat ik altijd kortbij de luchthaven van Deurne heb gewoond ,kijk ik nooit op wanneer eentje overkomt .Dit in tegenstelling tot mijn man die zelfs de verrekijker zal bijnemen om beter te kunnen waarnemen . :lol:
Maar waarschijnlijk is dat kleine toestel vanmorgend van leger geweest .
Ik lees net dit

Legerhelikopters mogen vliegen
De luchtmachtcomponent van het Belgische leger besliste wel om het vliegverbod te versoepelen voor schroefvliegtuigen en helikopters die gebruikt worden voor opleidingen. Het gaat om een tijdelijke uitzondering en het leger bevestigt dat het de situatie blijft opvolgen.

Een helikopter was het zeker niet maar misschien wel een schroefvliegtuigje 8) .Ik vond het al zo raar ,dat burgervliegtuigen niet mogen opstijgen en ik eentje hoor en zie passeren maar zal dan wel van leger geweest zijn :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2010 8:52 am 
Junior Amerika Belg

ik ben 3 dagen naar luxemburg en saarbrucken geweest, chaos is enorm,treinen zitten vol,mensen zijn vies,zeurig,.
vandaag privé vliegtuig in engeland is in gestoord,zij gaan nu onderzoeken of iets te maken met de wolk.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT - 7 uur [ Zomertijd ]