Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Free_ltd
|
Berichttitel: Monument Valley Geplaatst: wo dec 30, 2009 4:55 pm |
|
 |
| All Star Amerika Belg |
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Satin13
|
Berichttitel: Re: Monument Valley Geplaatst: zo feb 07, 2010 7:39 am |
|
 |
| Senior Amerika Belg |
 |
Geregistreerd op: do dec 14, 2006 5:31 pm Berichten: 242 Woonplaats: Deurne, Antwerpen
|
|
Prachtig park hé? Toen wij er waren was het heel heet. Wij maten 48°C. Leve de airco!!!
_________________ Ik ben maar een heel klein beetje Amerika-gek
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Free_ltd
|
Berichttitel: Re: Monument Valley Geplaatst: ma feb 08, 2010 6:21 am |
|
 |
|
Satin13 schreef: Prachtig park hé? Toen wij er waren was het heel heet. Wij maten 48°C. Leve de airco!!! Warm was het wel. In eerste instantie gingen we 2 dagen uitrusten in Page. Dat is een recreatiedomein waar we dachten te zwemmen en zo, maar in principe viel dat tegen. Thuis hadden we sowiso al beslist als Page niet zoveel te bieden had, dat we die 2de dag dan naar daar zouden gaan en ook nog ff zouden doorrijden naar Mexican Hat. Toen we aankwamen in Monument Valley stonden er overal van die 4 x 4's voor die tour te doen. Betalend wel, ofwel met eigen wagen gratis. Wij hebben die trail met de wagen gedaan en op zich viel dat goed mee, behalve bij het terug komen was het wat moeilijk, maar lukte toch 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Satin13
|
Berichttitel: Re: Monument Valley Geplaatst: za feb 20, 2010 10:10 am |
|
 |
| Senior Amerika Belg |
 |
Geregistreerd op: do dec 14, 2006 5:31 pm Berichten: 242 Woonplaats: Deurne, Antwerpen
|
Free_ltd schreef: Satin13 schreef: Prachtig park hé? Toen wij er waren was het heel heet. Wij maten 48°C. Leve de airco!!! Warm was het wel. In eerste instantie gingen we 2 dagen uitrusten in Page. Dat is een recreatiedomein waar we dachten te zwemmen en zo, maar in principe viel dat tegen. Thuis hadden we sowiso al beslist als Page niet zoveel te bieden had, dat we die 2de dag dan naar daar zouden gaan en ook nog ff zouden doorrijden naar Mexican Hat. Toen we aankwamen in Monument Valley stonden er overal van die 4 x 4's voor die tour te doen. Betalend wel, ofwel met eigen wagen gratis. Wij hebben die trail met de wagen gedaan en op zich viel dat goed mee, behalve bij het terug komen was het wat moeilijk, maar lukte toch  Wij wilden dat ook eerst doen, met die open jeep, maar we vonden dat te duur met zijn vieren. Ik vond de indianen daar verre van vriendelijk en het was gewoon té heet om in die open jeep te zitten. Achteraf gelukkig maar, wij hebben vanuit onze auto goed zitten lachen met al die sukkelaars die rood stof zaten te happen. Dat vond ik de 200$ echt niet waard......
_________________ Ik ben maar een heel klein beetje Amerika-gek
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Free_ltd
|
Berichttitel: Re: Monument Valley Geplaatst: za feb 20, 2010 6:21 pm |
|
 |
|
Satin13 schreef: Free_ltd schreef: Satin13 schreef: Prachtig park hé? Toen wij er waren was het heel heet. Wij maten 48°C. Leve de airco!!! Warm was het wel. In eerste instantie gingen we 2 dagen uitrusten in Page. Dat is een recreatiedomein waar we dachten te zwemmen en zo, maar in principe viel dat tegen. Thuis hadden we sowiso al beslist als Page niet zoveel te bieden had, dat we die 2de dag dan naar daar zouden gaan en ook nog ff zouden doorrijden naar Mexican Hat. Toen we aankwamen in Monument Valley stonden er overal van die 4 x 4's voor die tour te doen. Betalend wel, ofwel met eigen wagen gratis. Wij hebben die trail met de wagen gedaan en op zich viel dat goed mee, behalve bij het terug komen was het wat moeilijk, maar lukte toch  Wij wilden dat ook eerst doen, met die open jeep, maar we vonden dat te duur met zijn vieren. Ik vond de indianen daar verre van vriendelijk en het was gewoon té heet om in die open jeep te zitten. Achteraf gelukkig maar, wij hebben vanuit onze auto goed zitten lachen met al die sukkelaars die rood stof zaten te happen. Dat vond ik de 200$ echt niet waard...... Inderdaad. Mijn vriendin had schrik dat we met de auto problemen zouden hebben. Enkel dat bergje in het begin was wat steil en hobbelig, maar voor de rest dikke fun. Indianen waren idd niet vriendelijk. Aan de kassa lieten we ons kaartje van de NP's zien en meteen een grof antwoord dat het daar niet geldig is. Ik vond dat raar, omdat die pas voor ALLE np's is. Blijkbaar toch niet voor MV.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
hdeweert
|
Berichttitel: Re: Monument Valley Geplaatst: vr maart 19, 2010 10:52 am |
|
 |
| Sophomore Amerika Belg |
 |
|
|
Navajo national tribal park dat beheerd word door indianen, en dus niet kan vallen onder de Nationale parken. Rainbow bridge en Antilope canyon vallen ook niet onder de Nationale parken. De plaatselijke indianen runnen deze toeristische trekpleisters en melken dat dan ook flink uit. De nieuwste attractie de doorzichtige brug boven de grand Canyon is daar maar weer een voorbeeld van.
Harm
_________________ Ik ben geen Belg maar lust wel patat Schrijf zelf je adventure voor,USA Adventure 4 every 1. Mijn Homepage -Amerika 4 every 1.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Free_ltd
|
Berichttitel: Re: Monument Valley Geplaatst: vr maart 19, 2010 3:58 pm |
|
 |
|
Akkoord. Prijs viel nu ook wel goed mee. Maar ze verkopen u die kaart als toegang tot ALLE National Parks en Monument Valley is een National Park en dan moet dat daar ook onder vallen hé Die andere parken hebben meestal een andere naam en niet de NP erbij 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
FAL
|
Berichttitel: Re: Monument Valley Geplaatst: vr maart 19, 2010 6:11 pm |
|
 |
| Pro Amerika Belg |
Geregistreerd op: za jul 07, 2007 2:42 pm Berichten: 287 Woonplaats: AL & TN
|
hdeweert schreef: De plaatselijke indianen runnen deze toeristische trekpleisters en melken dat dan ook flink uit. En ik geef ze groot gelijk. Als je ziet hoe ze nog steeds misbruikt en bedrogen worden door het US Government op alle gebied, dan is het toch normaal dat de Native Americans zo doen.
_________________ Support Project Odyssey @ www.woundedwarriorproject.org
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
hdeweert
|
Berichttitel: Re: Monument Valley Geplaatst: za maart 20, 2010 3:14 am |
|
 |
 |
|
Free_ltd schreef: Akkoord. Prijs viel nu ook wel goed mee. Maar ze verkopen u die kaart als toegang tot ALLE National Parks en Monument Valley is een National Park en dan moet dat daar ook onder vallen hé Die andere parken hebben meestal een andere naam en niet de NP erbij  Er zijn veel mensen die de fout maken en denken dat alle parken Nationale Parken zijn. Helaas is dat niet het geval en Monument Valley is daar dus een voorbeeld van. Het is dus zaak dat je voor je op vakantie gaat eerst goed kijkt welke parken je met de NP kaart wel en niet kan bezoeken zie http://www.nps.gov/findapark/index.htmHarm
_________________ Ik ben geen Belg maar lust wel patat Schrijf zelf je adventure voor,USA Adventure 4 every 1. Mijn Homepage -Amerika 4 every 1.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Free_ltd
|
Berichttitel: Re: Monument Valley Geplaatst: za maart 20, 2010 5:04 am |
|
 |
|
hdeweert schreef: Free_ltd schreef: Akkoord. Prijs viel nu ook wel goed mee. Maar ze verkopen u die kaart als toegang tot ALLE National Parks en Monument Valley is een National Park en dan moet dat daar ook onder vallen hé Die andere parken hebben meestal een andere naam en niet de NP erbij  Er zijn veel mensen die de fout maken en denken dat alle parken Nationale Parken zijn. Helaas is dat niet het geval en Monument Valley is daar dus een voorbeeld van. Het is dus zaak dat je voor je op vakantie gaat eerst goed kijkt welke parken je met de NP kaart wel en niet kan bezoeken zie http://www.nps.gov/findapark/index.htmHarm Ik maakte daar helemaal geen probleem van. Was dacht ik ook maar iets van $10-15 dat we moesten betalen. Daar gaat een mens niet dood van. Maar ik werd wel ff stil toen die indiaanse op een boertige manier zei dat die kaart er niet telde. Voor de rest is het een supergoed systeem van die kaarten. Stel voor dat ge in elk park apart zou moeten betalen, zou leuke dure grap geweest zijn. Wij hebben deze kaart hier in België dan nog wel verder verkocht aan een koppel dat vertrok toen wij terug waren.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
hdeweert
|
Berichttitel: Re: Monument Valley Geplaatst: za maart 20, 2010 5:54 am |
|
 |
 |
|
|
De indianen werden en worden nog steeds als tweederangsburgers behandeld. Je kan er een hele verhandeling over schrijven, het is dat ze er van leven anders zouden ze je niet eens op hun land toelaten. Ze werden in het verleden en nu nog gediscrimineerd vernederd etc. dus als ze wat stug overkomen moet je daar maar even aan denken. En dagelijks komen er van die domme buitenlanders die op een NPP hun land willen bezoeken. Het doorverkopen van de Nationale park pas vind ik een schande en is niet geoorloofd. Op het budget van een Amerika vakantie is het maar een schijntje, en de nieuwe eigenaars hebben risico dat zij alsnog een nieuwe aan moeten schaffen. Een discussie hierover zal ik niet voortzetten mijn mening hierover is al weergegeven in de eerste regel.
Harm
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Free_ltd
|
Berichttitel: Re: Monument Valley Geplaatst: di mei 04, 2010 12:29 am |
|
 |
|
Ik begrijp u daar volkomen in. Ge kunt dat schandalig vinden dat ik die pas doorverkocht heb, maar dat ze u een pas verkopen voor een heel jaar, terwijl een gewone toerist max 1 maand er verblijft, is dan niet schandalig??? Nu hoort ge mij daar ook niet over klagen, omdat de prijs zeer goed mee valt. Reden dat we die hadden doorverkocht, is dat die mensen dat vroegen en wij ze gratis wilde geven. Echter wilden ze dat niet en hebben ze de helft van het bedrag bij ons achtergelaten. Ik ga niet tegen kennissen zeggen dat ze het niet krijgen en dat ze zelf maar eentje moeten kopen als ze ons dat vragen. Maar ik zal er in het vervolg aan denken dat ik hem niet meer verder verkoop. Heb er al schrik van gekregen 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 12 berichten ] |
|