verhuis, trouwen en job...

Plannen om te verhuizen naar de VS? Hier worden al je vragen beantwoord
Lieske46
Ik ben nieuw hier!

verhuis, trouwen en job...

Berichtdoor Lieske46 » zo aug 01, 2010 11:10 am

Beste mede- Belgen,

Dit is een oproep aan allen die me advies en tips wil en kan verlenen bij mijn verhuis naar de USA.
Om jullie even mijn situatie te schetsen; binnen x- aantal maanden trouw ik met een man uit de USA die ik er 7 jaar geleden leren kennen heb na het winnen van een Nirvana- wedstrijd met Humo. Na het verdringen van sterke gevoelens lang beide kanten voor 6 jaar lang, hebben we besloten om er toch voor te gaan, en gaan we ons aldaar vestigen.
Momenteel ziet het er naar uit dat we de eerste jaren in Oregon gaan wonen, maar de uiteindelijke locatie zal afhangen van werk- en studieaangelegenheden.

Deze situatie brengt echter met zich mee dat ik mijn studies Psychologie even op pauze zal moeten zetten, maar voor een leven met de man van mijn dromen is dit voor mij slechts een kleine opoffering. Alle tips ivm jobs zijn uitermate welkom!! Ik wil om het even welke job doen (uitgenome strippen en soortgelijke) en wil heel hard werken en hogerop geraken!! geen job is me te min, te zwaar of te lastig.
Ik ben eveneens op zoek naar alle stappen die ik moeten ondernemen voor mijn verhuis ten laatste tegen binnen 31 weken waar te maken, en alle acties die ik moet ondernemen om met hem te kunnen trouwen.

Dus al jullie tips ivm huwelijk, verhuizen en jobs zijn uitermate welkom!!!!
Alvast bedankt!!
Mvg,
Lieske

ace
Sophomore Amerika Belg

Re: verhuis, trouwen en job...

Berichtdoor ace » zo aug 01, 2010 11:39 am

Hallo Lies,

Welkom op het forum. Het eerste wat je zal nodig hebben is een K1 visum. Dit is een visum voor verloofden, die elkaar in de laatste 2j nog fysiek gezien hebben. Als je het krijgt moet je binnen de 90 dagen nadat je toekomt trouwen en kan je nadien een aanvraag voor permanent resident starten. Je zal dus niet direct kunnen werken, maar nadat je je K1 hebt kan je wel een employment authorization aanvragen.

Zie: http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _2994.html

Eenmaal je een authorization hebt en gezien je er geen probleem in ziet om gelijk welke job te doen, dan zal je waarschijnlijk wel iets vinden.

Moest ik jou zijn, dan zou ik ook contact opnemen met studiebegeleiding en de proffen om te zien of en hoe je je studies zou kunnen verderzetten als je in het buitenland woont. Ikzelf doe nog een studie bij in avondonderwijs terwijl ik in België werkte. Ik vertrek nu in september naar Canada, maar ik heb ervoor gezorgd dat ik na de 2de zit nu, geen examens meer moet afleggen, maar enkel nog papers/mijn thesis moet schrijven. Bijgevolg kan ik mijn studie nog afronden, zelfs vanuit het buitenland. Ik zal enkel voor de verdediging van mijn thesis moeten afkomen.

Lieske46
Ik ben nieuw hier!

Berichtdoor Lieske46 » zo aug 01, 2010 2:37 pm

Dank je voor je reactie, het heeft me al een stuk verder geholpen. :D
Toen ik me op school informeerde kreeg ik te horen dat ik mijn credits waarschijnlijk niet kan meenemen, en aldus daar opnieuw zal moeten beginnen...
Veel succes in Canada!

citronela
Junior Amerika Belg

Berichtdoor citronela » zo aug 01, 2010 2:51 pm

Hoeveel jaar van je opleiding heb je er al op zitten?

ace
Sophomore Amerika Belg

Berichtdoor ace » zo aug 01, 2010 3:42 pm

Ah, ik had het niet over credits meenemen, ik had het over hier ingeschreven blijven, dus de taken doormailen, etc. Mogelijk gaan sommige proffen/examencommissies er ook mee akkoord om je een uitgebreidere taak te geven ipv. een examen. Zo zou je het kunnen regelen dat je de examens die je wel nog moet afleggen bij elkaar in de buurt liggen, zo kan je dan ginder aan zelfstudie doen en dan gewoon afkomen voor de examens...

Het is maar een suggestie, en de bereidwilligheid van de universiteit en de proffen om dit te doen zal ook vooral liggen aan hoever je al bent. In je eerste jaar zal dit iets moeilijker zijn om gedaan te krijgen dan als je nu in je laatste jaar zou zitten :)

Terug naar “Verhuizen naar de VS”