DV 2014 gewonnen

Plannen om te verhuizen naar de VS? Hier worden al je vragen beantwoord
Bart
Pro Amerika Belg
Contacteer:

Re: DV 2014 gewonnen

Berichtdoor Bart » di sep 01, 2015 9:49 pm

nieuwe update staat online.

Heb de voorbije week 68 uur gewerkt, dat is ook Amerika ;) Ook deze week draai ik voorlopig 12 uren dagen om de verloren tijd (te laat geleverde onderdelen) terug in te halen. Gelukkig doe ik mijn werk heeeeeel graag EN krijg ik er enorm veel appreciatie voor. Elke dag worden we (gemeend) bedankt voor het harde werk dat we gedaan hebben. Ik heb men aankomende vakantie wel verdiend :mrgreen:

bedankt voor de complimenten. Toen wij in mei op vakantie waren zijn keken we onze ogen uit naar die stijl van woningen en nu hebben we er zelf zo 1.
Wij hebben in elk geval nog geen spijt dat we de overstap gewaagd hebben en hopelijk blijft het geluk aan onze zijde qua werk enzo.

Niggy
Pro Amerika Belg

Berichtdoor Niggy » di mei 31, 2016 8:59 pm

Niemand die de DV 2015 heeft gewonnen? Heeft iemand statistieken, want heb nog niemand gehoord die effectief gewonnen heeft...

Bart
Pro Amerika Belg
Contacteer:

Berichtdoor Bart » do jun 02, 2016 7:13 pm

Op het AA forum hebben drie mensen zich gemeld, waarvan 2 pas lid geworden na de trekking.
Een 'zeer bekend' lid heeft ook gewonnen :wink:

Bart
Pro Amerika Belg
Contacteer:

Berichtdoor Bart » ma sep 12, 2016 8:01 pm

Lang geleden dat ik hier nog eens iets gemeld heb precies, hoop dat sommige leden nog af en toe eens op de blog kijken

Ik heb afgelopen week een nieuw truck gekocht, nuja nie nieuw, occasie, ma ben der wel content mee

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Free_ltd
Hall of Fame Member

Berichtdoor Free_ltd » di sep 13, 2016 4:20 am

Sjieke bak. Was de andere te klein :lol:

Mijne nieuwe wordt deze week besteld. Heb sinds december ne DS5, maar die helpt mijne rug naar de kloten en dus gaat nu ne Tiguan besteld worden. Is ietske kleiner :lol:

Hier tegenover staat ne ferme bak te koop bij de overbuur. Zijn schoonbroer is amerikaan die hier op de SHAPE is komen werken en gedurende die jaren met zijn zus getrouwd is. Die heeft destijds ne Lincoln Continental Cartier Edition van 197 meegebracht en nu hij met pensioen is, gaat hij met zijn vrouw terug naar de US en neemt hem niet meer mee. Maar prijs staat er niet bij en dus nog aant wachten tot ik hem zie. Maar mijn vrouw vind het niets :lol:

Free_ltd
Hall of Fame Member

Berichtdoor Free_ltd » ma mar 06, 2017 5:26 am

Enne? Ik hoor vaak dat het eerste jaar Avontuur is, tweede jaar inburgeren, 3de jaar heimwee, en 4de jaar geïntegreerd.

Hoe zit het bij u? Nog altijd even gelukkig met de verhuis?

SimonSays
Senior Amerika Belg

Berichtdoor SimonSays » ma mar 06, 2017 10:46 am

Ik zal Bart zelf laten antwoorden, maar als ik zijn blog lees, zit het wel snor daar :)

Bart
Pro Amerika Belg
Contacteer:

Berichtdoor Bart » ma mar 06, 2017 8:57 pm

Van heimwee in elk geval nog geen sprake neen, maar we zitten er pas 2,5 jaar :) Hebben dus nog een half jaar inburgering te gaan lol.

Voorlopig nog geen seconde spijt gehad van onze verhuis nee, al heeft elk land zijn nadelen hoor. Maar ik kan er eigenlijk maar weinig bedenken :oops:
En als er al eens iets minder is kan dat niet op tegen de voordelen.
Ik werk hier veel meer dan in Belgie en vind Belgen nu luiaards en klagers (sorry, wil nie veralgemenen maar ...)
Maar ik doe mijn job nog altijd supergraag en vind dat helemaal niet erg om meer te werken. De verdiensten liggen ook een pak hoger dan in Belgie voor mij (ook zonder de overuren).
Ook mijn vrouw werkt veel meer hier dan in Bels (30u) en is inmiddels al goed opgeklommen in de hiërarchie bij Macy's en doet haar job mega graag (ziet het als een hobby, hoe cool is da)

Bedankt om erachter te vragen, altijd leuk als mensen nog interesse tonen in ons verhaal.

Bart

PS ik mis wel de frituur !!

SimonSays
Senior Amerika Belg

Berichtdoor SimonSays » ma mar 06, 2017 10:15 pm

Bart schreef:PS ik mis wel de frituur !!

THIS !!
Gelukkig is bier hier wel te vinden, maar een goei frietje, pffff

Niggy
Pro Amerika Belg

Berichtdoor Niggy » wo mar 08, 2017 6:47 pm

SimonSays schreef:
Bart schreef:PS ik mis wel de frituur !!

THIS !!
Gelukkig is bier hier wel te vinden, maar een goei frietje, pffff

zelf maken he!

Bart
Pro Amerika Belg
Contacteer:

Berichtdoor Bart » do aug 10, 2017 8:13 pm

Een goeie frituurfriet is bijna niet na te maken, laat staan de overheerlijke vleessoorten die ja kan uitkiezen uit de 'counter'.

Inmiddels weer een stukje verder dan mijn laatste post.
Op het werk is het ietwat kalmer geworden, maar tegen het einde van het jaar zou het weer snel oppikken naar het schijnt.
Ik geniet dus van de gewone 40 uren week dit moment :lol:
De monsoon kletst ons bijna dagelijks om de oren, niet te geloven hoeveel regen er al is gevallen de laatste 5 weken. De desert ziet mega groen en alles groeit gelijk kool, zeker het onkruid :roll:

Hier een link naar een filmpje wat ik gemaakt heb en op joetjoep gezwierd heb :

https://www.youtube.com/watch?v=jVhxaHbjMAg

https://www.youtube.com/watch?v=jrSaMu_-qfM

Dit loopt dus doorheen ons landgoedje hier. 3x op 1 week, nooit gezien zei de buurman die hier 20 jaar woont, en de buurvrouw die hier +30 jaar woont op deze straat.

Free_ltd
Hall of Fame Member

Berichtdoor Free_ltd » ma aug 21, 2017 5:47 am

Da is al de moeite. Amai niet.

Terug naar “Verhuizen naar de VS”