Amerika Belgen

Dit is de ontmoetingsplaats voor Vlamingen in Noord Amerika (USA en Canada)
Het is ma sep 06, 2010 4:39 am

Alle tijden zijn GMT - 7 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: politie, leger ?
BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2009 2:52 pm 
Ik ben nieuw hier!

weet er iemand waar ik informatie kan vinden (liefst in boekjes, niet op pc:) welke diploma's je moet hebben en welke voorwaarden of proeven er in de VS zijn om politie (en evtntueel leger) te worden ?

Ook informatie over het verhuizen naar de VS ?

Mvg,
Lanter

Profiel  

Berichttitel: Re: politie, leger ?
BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2009 9:09 am 
Pro Amerika Belg

Voor politie of leger moet je eerst zorgen dat je een wettelijke verblijfsstatus in Amerika hebt. Je zal dus een green card te pakken moeten krijgen. Daarvoor kan je meedoen aan de green card loterij (diversity lottery), maar die is een week of 2 geleden weer afgesloten. Dus wachten tot oktober 2010, en hopen dat jij 1 van de 55.000 gelukkigen van de 6 tot 8 miljoen deelnemers bent.

Diploma's voor het leger heb je niet echt nodig. Je kan gewoon als soldaat binnen gaan en zelfs binnen het leger studeren. Moet je wel een aantal jaren voor tekenen.
Natuurlijk, met een diploma Burgerlijk Ingenieur Werktuigkunde of Luchtvaart ga je in een totaal ander niveau binnentreden. Dat is in Amerika niet anders dan in Belgie.

Idem voor de politie.

Welke studies doe je momenteel / heb je gedaan?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2009 9:17 am 
Ik ben nieuw hier!

Kastelke schreef:
Voor politie of leger moet je eerst zorgen dat je een wettelijke verblijfsstatus in Amerika hebt. Je zal dus een green card te pakken moeten krijgen. Daarvoor kan je meedoen aan de green card loterij (diversity lottery), maar die is een week of 2 geleden weer afgesloten. Dus wachten tot oktober 2010, en hopen dat jij 1 van de 55.000 gelukkigen van de 6 tot 8 miljoen deelnemers bent.

Diploma's voor het leger heb je niet echt nodig. Je kan gewoon als soldaat binnen gaan en zelfs binnen het leger studeren. Moet je wel een aantal jaren voor tekenen.
Natuurlijk, met een diploma Burgerlijk Ingenieur Werktuigkunde of Luchtvaart ga je in een totaal ander niveau binnentreden. Dat is in Amerika niet anders dan in Belgie.

Idem voor de politie.

Welke studies doe je momenteel / heb je gedaan?

Ik volg nu automechanica voor het laatste jaar.
Ik ben wel hier al bezig met de proeven voor inspecteur maar dit spreekt me toch meer aan in de VS.
Hier is het eenmaal zo dat je gewoon 6 jaar secundair moet uitdoen. Daarom zou ik graag weten of dit in de VS ook zo is of dat je er daar speciale diploma's e.d. moet voor hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2009 9:56 am 
Pro Amerika Belg

Jouw grootste probleem zal dus niet zijn het hebben van een diploma, maar wel het feit dat jij geen Amerikaanse resident bent.

Kan je in Belgie bij de politie komen als je bijvoorbeeld een Chinees of Australier bent met een goed diploma, maar geen werkvergunning of verblijfsvergunning voor Belgie hebt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2009 10:02 am 
Ik ben nieuw hier!

Kastelke schreef:
Jouw grootste probleem zal dus niet zijn het hebben van een diploma, maar wel het feit dat jij geen Amerikaanse resident bent.

Kan je in Belgie bij de politie komen als je bijvoorbeeld een Chinees of Australier bent met een goed diploma, maar geen werkvergunning of verblijfsvergunning voor Belgie hebt?

Nee tuurljik niet, dat weet ik maar al te goed dat je de Amerikaanse nationaliteit moet hebben.
Maar de vraag sloeg meer op de opleiding? van politie zelf daar. Welke proevenje moet doen en hoe lang de opleiding duurt e.d.
Jullie zullen dit waarschijnlijk ook niet allemaal weten maar waar denken jullie dat ik eventueel terechtkan met deze vragen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2009 10:43 am 
Pro Amerika Belg

Waarom wil je bij de politie in Amerika? En bij welke politie (federal, state, county)?
Welke diploma's moet je hebben voor de politie in Belgie?
Hoe ga je het probleem oplossen dat jij gewoonweg niet mag werken in Amerika, eender welk diploma jij hebt?

Google is my friend:
http://www.lawenforcementjobs.com/
En Wikipedia is een nog beter vriend: http://en.wikipedia.org/wiki/Law_enforc ... ifications

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2009 11:39 am 
Pro Amerika Belg

Zie http://www.hsvcity.com/police/policejobs.htm en http://www.hsvcity.com/police/recruiting.htm
Dit is de info voor mijn streek/stad Huntsville, Alabama.
Normaal moet je US citizen zijn, maar er zijn uitzonderingen zoals we hier een tiental Mexicans hebben met Green Card die Huntsville inspectors geworden zijn, dit om uitsluitend te werken met de Mexican community waar een blanke bijna geen toegang in krijgt.

Jij als belg valt dus al buiten die category van speciale gevallen.

Iedere dienst zoals FBI, USMO, CIA, NSA, DEA, enz, heeft wel zulke gevallen die een specific nut hebben en waar dus non citizen aangeworven worden, maar weeral als belg pas je nergens in.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2009 11:42 am 
Ik ben nieuw hier!

FAL schreef:
Zie http://www.hsvcity.com/police/policejobs.htm en http://www.hsvcity.com/police/recruiting.htm
Dit is de info voor mijn streek/stad Huntsville, Alabama.
Normaal moet je US citizen zijn, maar er zijn uitzonderingen zoals we hier een tiental Mexicans hebben met Green Card die Huntsville inspectors geworden zijn, dit om uitsluitend te werken met de Mexican community waar een blanke bijna geen toegang in krijgt.

Jij als belg valt dus al buiten die category van speciale gevallen.

Iedere dienst zoals FBI, USMO, CIA, NSA, DEA, enz, heeft wel zulke gevallen die een specific nut hebben en waar dus non citizen aangeworven worden, maar weeral als belg pas je nergens in.

Beide al bedankt voor de links ! zoals ik al eerder probeerde uit te leggen wil ik ook us citizen worden indien ik echt daar bij de politie zou willen gaan.. daarom zoek ik daar nu eerst info over. Alvast bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2009 12:08 pm 
Pro Amerika Belg

US citizen worden kan je:
- als je daar geboren bent
- als je ouders of broers/zussen daar wonen
- als je trouwt met een Amerikaanse
- als je een green card wint
- als je een dermate 'hoge' functie hebt (grote baas van een multinational, beroemde onderzoeker,..) zodat je een work based green card bent

Denk dat optie 3 en 4 voor jou de enige kansen zijn? (net zoals voor de meesten van ons)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 09, 2009 12:21 pm 
Pro Amerika Belg

Kastelke schreef:
US citizen worden kan je:
- als je daar geboren bent
- als je ouders of broers/zussen daar wonen
- als je trouwt met een Amerikaanse
- als je een green card wint
- als je een dermate 'hoge' functie hebt (grote baas van een multinational, beroemde onderzoeker,..) zodat je een work based green card bent

Je vergat :

- als je veel $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ hebt.
In dat geval hoef je geen diplomas en niks te kennen, en zelf een crimineel verleden is OK.
Ik ken zo enkele belgen in Florida.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 6:13 pm 
Freshman Amerika Belg

voor mij zou optie 3 geen probleem zijn, heb een vriendin daar :)
maar weet iemand of de testen ongeveer hetzelfde zouden zijn zoals hier in belgie?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2010 9:33 pm 
Pro Amerika Belg

Kenn. schreef:
maar weet iemand of de testen ongeveer hetzelfde zouden zijn zoals hier in belgie?

Dat hangt er van af in welke stad.

Sommige jurisdictions hebben de simpelste ooit en soms zelf eigenlijk geen testen.
Andere serieuze police academies hebben dan weeral zwaardere tot heel zware testen.

Een ding moet je eerst begrijpen van de "united" states, dat er eigenlijk niks "united" is en dat alles verschilt van state tot state en van stad tot stad.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za feb 06, 2010 8:34 am 
Freshman Amerika Belg

FAL schreef:
Kenn. schreef:

Dat hangt er van af in welke stad.

Sommige jurisdictions hebben de simpelste ooit en soms zelf eigenlijk geen testen.
Andere serieuze police academies hebben dan weeral zwaardere tot heel zware testen.

Een ding moet je eerst begrijpen van de "united" states, dat er eigenlijk niks "united" is en dat alles verschilt van state tot state en van stad tot stad.

ik vergelijk de "united states" met europe, dan zijn de staten gewoon verschillende landen :p
zal zelf nog eens verschillende staten en/of steden vergelijken met elkaar
maar bedankt voor de info :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2010 1:46 pm 
Ik ben nieuw hier!

kan je ook U.S. citizen worden als je daar een nicht hebt die er vast woont?
zoja, Hoef je dan helemaal geen green card of wat dan ook te hebben?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 12:57 pm 
Pro Amerika Belg

Neen , je kan alleen een greencard krijgen als je familie hebt in de 1ste graad .Zoals je moeder /vader of broer en zus.Maar voor zulke visums is wel een wachttijd en hoe dat net verloopt ,daar ben ik niet direct van op de hoogte.

Groetjes,

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT - 7 uur [ Zomertijd ]