Green Card Lottery DV-2019

Emigratie informatie die geldt voor de USA en Canada
Sophie_81
Sophomore Amerika Belg

Green Card Lottery DV-2019

Berichtdoor Sophie_81 » wo okt 04, 2017 1:19 am

Dag allemaal,
Ik zou dit jaar voor de eerste keer willen deelnemen aan de Lottery. Zijn er nog leden die dit jaar deelnemen?
Hoeveel keer hebben jullie al deelgenomen? Waarom willen jullie emigreren? Wat is jullie verhaal?

Nu zijn de inschrijvingen dus open en zie ik dat er een mogelijkheid is om die in andere talen in te vullen. Niet dat het niet zou lukken in het Engels, maar zou wel makkelijk zijn om te controleren via de Nederlandse versie. Iemand enig idee of er een Nederlandse versie komt?

Dan nog een andere vraag. Maakt het eigenlijk uit hoe snel je (tussen 4/10 en 6/11) je deelneemt? Begin ze het verloten zeg maar, volgende week al?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Bart
Pro Amerika Belg
Contacteer:

Re: Green Card Lottery DV-2019

Berichtdoor Bart » wo okt 04, 2017 7:06 pm

Ik denk niet dat er een nederlandse versie is, maar moest je winnen mag je wel al je papierwerk in het nederlands invullen.

Het maakt totaal niet uit wanneer je invult. Je hebt de ganse periode de tijd om je in te schrijven en pas in mei worden de winnaars getrokken uit alle geldige aanmeldingen

Er waren hier in het verleden wel leden die meededen maar het forum hier is bijzonder hard stil gevallen.

Curious Axel
Freshman Amerika Belg

Berichtdoor Curious Axel » do okt 05, 2017 7:56 am

Hi Bart,

Zijn er dingen bij de aanvraag waar we moeten opletten ?
We hebben ondertussen al een digitale foto van 600x600 pix , maar zijn er nog kleine dingen die we niet over het hoofd mogen zien ?

Wij plannen onze aanvraag eerstdaags in te vullen....en dan is het wachten :)

Axel

Sophie_81
Sophomore Amerika Belg

Berichtdoor Sophie_81 » do okt 05, 2017 10:13 am

Hi Axel,

Dus jullie doen ook mee 8) Succes alvast!

Ik lees dat jullie naar Florida willen verhuizen. Wat willen jullie daar gaan doen? Iets op zelfstandige basis of werk zoeken als werknemer?
Wij waren in Florida een jaar of 3 geleden en ik vond Naples wel erg leuk!
Wij waren er in december en dan was het zalig. Ik ben wel bang dat het er in de zomer drukkend warm en vochtig is. Of is dat wat overroepen?

Eigenlijk heb ik mijn hart verloren aan California. De ruige natuur en het drogere klimaat spreken mij enorm aan. Helaas is het er wel erg duur. Florida, Georgia & South Carolina zijn voor mij ook staten om over na te denken. Alhoewel ik Georgia & South Carolina nog niet bezocht heb trekt die oude zuiderse sfeer me wel erg aan. Prijzen zijn er beter, maar die vochtigheid hé... Ik vraag me af of dat iets is waar je gewoon aan raakt...

Ik ga dit weekend eens kijken om de pasfotootjes in orde te brengen om dan volgende week de deelname in te vullen. Ik vind het al spannend om deel te nemen.

Als iemand tips heeft voor het invullen hoor ik het graag!
Sophie

Sophie_81
Sophomore Amerika Belg

Berichtdoor Sophie_81 » za okt 07, 2017 9:40 am

Ik probeer hier de foto's in orde te krijgen. Afmetingen en dergelijke technische zaken dat lukt heel makkelijk met verschillende tools die je online kan vinden. Mijn probleem zit hem in de witte achtergrond. Wanneer ik een foto neem lijkt die niet klaar genoeg. Wanneer ik flash gebruik krijg ik dan weer schaduw. Iemand enige tips? Is dit heel belangrijk voor de lottery?

Bart
Pro Amerika Belg
Contacteer:

Berichtdoor Bart » zo okt 08, 2017 12:39 am

Als je echt 100% zekerheid wil ga je best naar een fotograaf die zowel Belgische formaten en US formaten fotografeert voor paspoorten.

Geen flash gebruiken, schaduwen mogen volgens mij niet. Je kan bv wel twee (bouw)lampen plaatsen, 1 aan elke zijkant waar de persoon zit. Best witte ledlampen bv. Of door de dag buiten of goed verlichte plek (voor een raam), met een witte achtergrond (laken ophangen bv, of witte muur)

Curious Axel
Freshman Amerika Belg

Berichtdoor Curious Axel » di okt 10, 2017 4:27 am

Hi Sophie,

De keuze voor Orlando/Davenport, Florida is vooral gekomen omdat we daar heel wat vrienden hebben wonen en we dus ook nooit echt "alleen" zouden zijn.
En wij zijn er inmiddels als in elk seizoen geweest, dus we hebben ons verzoend met de temperatuur en vochtigheid :)
Ik kijk nooit graag vooruit zonder zekerheid te hebben, maar in het begin zou het sowieso in loondienst zijn.

We hebben onze foto trouwens bij een fotograaf laten nemen, gewoon voor de zekerheid.

Veel succes !

Axel

Sophie_81
Sophomore Amerika Belg

Berichtdoor Sophie_81 » ma okt 16, 2017 2:38 am

Hi Curious Axel,
Ik begrijp dat een keuze naar staat toe sneller gemaakt is als je daar al vrienden hebt. Mij trekt California ook meer doordat ik daar wat familie heb.
Ik ben nu reeds zelfstandige en dat wil ik daar zo houden. Maar ik hoop dat mijn man daar snel kan werk vinden om toch wat zekerheid te hebben voor het financiële plaatje.
Foto's zijn gelukt hier met de hulp van wat bouwlampen en een witte rol melkkarton voor de achtergrond ;-)
Vanaf woensdag zal ik dan mijn lottery invullen. Vergeet niet de jouwe opnieuw in te dienen wegens die storing.
Groetjes
Sophie

Free_ltd
Hall of Fame Member

Berichtdoor Free_ltd » di nov 14, 2017 5:12 am

Veel succes allemaal. Mss moet ik ook eens stiekem mee doen :lol:

Terug naar “Emigreren algemeen”