Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
celcatraz
|
Berichttitel: Lotterij gewonnen Geplaatst: di jun 23, 2009 6:52 am |
|
 |
| Freshman Amerika Belg |
|
|
Hallo allemaal,
Vier jaar lang heb ik meegedaan met de DV lottery om dan eindelijk vandaag de brief te mogen ontvangen van KCC dat ik gewonnen heb!! Ik ben natuurlijk door het dolle heen en wil dan ook verder gaan met de procedure, maar heb een vraagje...
In deze eerste fase moet ik formulieren DSP-122 en DS-230 part 1 and part 2 invullen. Dit is helemaal niet moeilijk alleen bij vraag 10 en 11 heb ik een probleem. Ik moet bij deze vragen een permanent adres opgeven waar ik zou willen wonen én ze vragen ook een adres en telefoonnummer van de persoon waar ze de green card naartoe mogen sturen?!? Het probleem is dat ik nog niet echt beschik over een adres en telefoonnummer in de V.S. en nog geen echt idee heb waar ik ga wonen (want dat zal afhangen van men werk)?
Zou hier iemand me mee kunnen helpen?
Groeten, Marcel
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
MissFluffy
|
Berichttitel: Re: Lotterij gewonnen Geplaatst: di jun 23, 2009 9:58 am |
|
 |
| Pro Amerika Belg |
 |
|
 Gefeliciteerd ! Het moet leuk hebben aangevoeld die brief te ontvangen .Ook ben ik namelijk verrast dat jij vandaag nog bericht hebt ontvangen want er komen eigenlijk bitter weinig meldingen binnen van winnaars .Maar dat doet nog hopen voor ons ,wie weet zijn er nog brieven onderweg  . Je vraag over een Amerikaans adres laat ik liever open aan diegene die al zover zijn geweest om dat gedeelte in te vullen maar zover ik had begrepen hoef je die niet in de eerste instantie in te vullen of kan je eventueel gebruik maken van Belgen die in Amerika wonen .Ik dacht zoiets hebben gelezen op een andere forum maar er zijn hier zeker leden die er meer van weten  en jou de juiste toelichting kan geven . Groetjes,
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
MissFluffy
|
Berichttitel: Re: Lotterij gewonnen Geplaatst: do jun 25, 2009 4:31 am |
|
 |
| Pro Amerika Belg |
 |
|
|
Ok ,hier ben ik weer met wat meer info voor jou.Ik heb even wat opzoekwerk gedaan en die adresgegevens heb je wel degelijk nodig. Het blijkt dat sommige mensen beweren dat je geen adresgegevens hoeft in te vullen op die papieren .Dit zou niet zo zijn ,al kom je daar soms wel mee weg tijdens het interview en mag je aldaar nog een adres doorgeven maar dat gebeurt niet altijd zo .Blijkt dat bedrijven in Amerika ook PO Boxen aanbieden tegen betaling maar dit is ook niet toegestaan .Misschien dat je wel een bedrijf kan vinden die een degelijk adres jou kan aanbieden . Je zal dus op zoek moeten gaan naar iemand die jouw daarbij kan helpen.
Groetjes,
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
celcatraz
|
Berichttitel: Re: Lotterij gewonnen Geplaatst: do jun 25, 2009 5:28 am |
|
 |
|
Inderdaad, Ik heb gebeld met de ambassade om te vragen wat ik juist met die vraag moet doen en waarom de GC niet naar België of naar de Ambassade gestuurd mag worden (desnoods de ambassade in de V.S.). Het antwoord was dat ik een burgeradres in de V.S. moet opgeven aangezien de GC niet naar het buitenland gestuurd mag worden (en een Belgische ambassade in de V.S. is Belgisch grondgebied) en ik anders een stap in het immigratieproces zou overslaan. Het is zo dat je voor de eerste maal met voorlopige documenten moet toekomen in de V.S. en ze me daar administratief moeten verwerken als "Arrived and Checked" alvorens ik met de "Echte" GC het land binnenkom (zoiets in die aard toch). Is er misschien een behulpzame Vlaming in de V.S. die me kan helpen met een adres? mijn email is: aertssen.marcel@gmail.comalvast bedankt,
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Free_ltd
|
Berichttitel: Re: Lotterij gewonnen Geplaatst: ma feb 08, 2010 6:32 am |
|
 |
| All Star Amerika Belg |
|
|
Hoe is dit verhaal afgelopen?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
celcatraz
|
Berichttitel: Re: Lotterij gewonnen Geplaatst: ma feb 08, 2010 11:57 am |
|
 |
|
|
Wel,
Uiteindelijk heb ik iemand gevonden in de V.S. die zijn adres heeft doorgegeven en dat adres heb ik ingevuld en dan zijn de papieren teruggegaan naar het Kentucky Counselar Center.
Enkele maanden nadien kreeg ik wederom een brief van Kentucky met de data van de afspraak op de Ambassade in Brussel. Ik ben dan naar die afspraak gegaan en de consul heeft me enkele vragen gesteld. Een paar dagen nadien mocht ik men visum terug gaan afhalen met daarin een grote sticker "Immigrant Visa" en een enveloppe die ik niet mag opendoen, maar moet afgeven in de V.S. aan de immigratiedienst.
Ik heb tot 15 juni 2010 om me aan te melden in de V.S. en het immigratieproces af te ronden. Als ik me aanmeld dan zal men GC naar het adres worden opgestuurd dat ik op die eerste brief van Kentucky heb ingevuld.
Ik weet momenteel nog niet of ik werkelijk de stap ga zetten. Het is 2 jaar geleden dat ik heb meegedaan met de lotterij, vorig jaar bericht gekregen dat ik heb gewonnen en nu alle stappen doorstaan om werkelijk te mogen gaan. Inmiddels heb ik een goede job, huis en een vriendin. Amerika is altijd al een droom geweest, maar als ik nadenk kan ik niet echt goede redenen verzinnen om alles hier achter te laten...het zijn te spannende tijden in Europa (grondwet, president, heel divers...)...goede redenen om te emmigreren mag je hier altijd posten.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Free_ltd
|
Berichttitel: Re: Lotterij gewonnen Geplaatst: ma feb 08, 2010 12:03 pm |
|
 |
|
Nu vind ik Europa nu niet bepaald spannend. Europa is voor mij 1 grote grijze vlek met daar een dikke zwarte stip in, België genaamd Maar ik begrijp u wel. Mijn vriendin wil zelfs niet weg hier en wij hebben nu ook juist een huis gekocht, en moesten we die stap zetten en het mislukt, dan zijn we hier weer alles kwijt. Wel jammer dat gij het geluk hebt gehad voor uw GC te kunnen bemachtigen en niet gaat, terwijl anderen macht en moeite stellen om uberhaupt iets in handen te krijgen. Het is soms niet eerlijk hé 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
MissFluffy
|
Berichttitel: Re: Lotterij gewonnen Geplaatst: ma feb 08, 2010 12:06 pm |
|
 |
| Pro Amerika Belg |
 |
|
|
Voor eerst heb je ontzettend veel geluk gehad om al in aanmerking te komen voor een GC. Iets waarvan vele dromen .Zo ook ik . Ik denk niet dat wij jouw goede redenen moeten aanreiken want ieder van ons heeft wel zo zijn eigen redenen om die stap te willen zetten . Uiteindelijk doe je mee en weet je dat dit als je de kans krijgt ,ook tijd vraagt om daadwerkelijk die kaart te krijgen . Maar als je twijfelt ,dan is het maar de vraag of je dan nog moet doorzetten.Alleen jij kan die overwegingen maken en zoals je zelf schrijft ,vind je het hier prima . Wel ,ik hoop dat je tegen dan ook laat weten welke jouw beslissing is geworden !
Groetjes,
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
MissFluffy
|
Berichttitel: Re: Lotterij gewonnen Geplaatst: ma feb 08, 2010 12:08 pm |
|
 |
| Pro Amerika Belg |
 |
|
Free_ltd schreef: Wel jammer dat gij het geluk hebt gehad voor uw GC te kunnen bemachtigen en niet gaat, terwijl anderen macht en moeite stellen om uberhaupt iets in handen te krijgen. Het is soms niet eerlijk hé  Als hij die stap niet zet , zal iemand anders die kans krijgen. Ik dacht dat gelezen te hebben ,dat ze later iemand anders oproepen. 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
celcatraz
|
Berichttitel: Re: Lotterij gewonnen Geplaatst: ma feb 08, 2010 12:39 pm |
|
 |
|
|
Het kan nog steeds zijn dat ik ga gaan. Deadline is 15 juni, maar momenteel wegen de voordelen door om te blijven dan de voordelen om te vertrekken. Hieronder enkele:
- vriendenkring achterlaten - vriendin die niet mee kan zonder een hele procedure te moeten starten en lang te wachten voordat ze daar kan werken. Dus maar 1 inkomen - Heb momenteel een leidinggevende functie in een groot Belgisch bedrijf en na gewonnen te hebben ben ik op zoek gegaan in de VS. maar heb de indruk dat het heel moelijk is voor een green card holder om ergens een leidinggevende functie te bekleden - Ik ben er ook wat gaan rondreizen, of je daar nu 200km, 1000km of 5000km rijd, je hebt precies maar 100m gereden want alles lijkt er op elkaar. Als ik van bij mij thuis 1000km rij dan zit ik in Croatië met een zonnig Middellands zeeklimaat en een gans andere architectuur en eetgewoonten. Dit was me voordien nooit opgevallen omdat ik in Europa niet veel reisde, maar nu met men werk doe ik dat wel. - In europa zijn de prijzen in de winkels de prijzen die je moet betalen, geen tax die je bij de kassa moet bijbetalen, zelfde in restaurants en bars, geen torenhoge tips die je moet betalen. - we zijn niet in oorlog - Mijn kinderen (als die er ooit komen) moeten geen torenhoge studies betalen in België
Redenen om wel te gaan zijn voor mij:
- De uitdaging - Je kan volledig opnieuw beginnen met je leven - het "onbekende" spreekt me enorm aan - Na vijf jaar heb je een stem in het machtigste land van de wereld - De grote stukken ongerepte natuur - Goedkope huizen - Halloween, thanksgiving, als eerste de hollywoodfilms kunnen zien - Misschien makkelijker om een eigen zaak te starten dan in België
voorlopig winnen de voordelen om te blijven het van de voordelen om te gaan...misschien is dat volgende week anders, wie weet?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Debby1979
|
Berichttitel: Re: Lotterij gewonnen Geplaatst: do maart 11, 2010 6:13 am |
|
 |
| Senior Amerika Belg |
|
|
en?en??? 15 juni komt dichterbij en ik ben superbenieuwd wat je hebt besloten te doen....
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
MissFluffy
|
Berichttitel: Re: Lotterij gewonnen Geplaatst: do maart 11, 2010 6:33 am |
|
 |
| Pro Amerika Belg |
 |
|
 Dat niet alleen ...ik hoop dat komende maanden iemand hierop forum mee van de gelukkige mag zijn om ook een greencard te krijgen 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Debby1979
|
Berichttitel: Re: Lotterij gewonnen Geplaatst: vr maart 12, 2010 9:04 am |
|
 |
| Senior Amerika Belg |
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
FAL
|
Berichttitel: Re: Lotterij gewonnen Geplaatst: za maart 13, 2010 6:06 pm |
|
 |
| Pro Amerika Belg |
Geregistreerd op: za jul 07, 2007 2:42 pm Berichten: 287 Woonplaats: AL & TN
|
|
- vriendenkring achterlaten Dat is altijd, zelf als je van Brugge naar Leuven verhuist.
- vriendin die niet mee kan zonder een hele procedure te moeten starten en lang te wachten voordat ze daar kan werken. Dus maar 1 inkomen Altijd leren voor jezelf te beslissen, niet van andweren afhankelijk zijn.
- Heb momenteel een leidinggevende functie in een groot Belgisch bedrijf en na gewonnen te hebben ben ik op zoek gegaan in de VS. maar heb de indruk dat het heel moelijk is voor een green card holder om ergens een leidinggevende functie te bekleden
Als je in Belgie bij een andere firma gaat werken heb je net hetzelfde probleem.
- Ik ben er ook wat gaan rondreizen, of je daar nu 200km, 1000km of 5000km rijd, je hebt precies maar 100m gereden want alles lijkt er op elkaar. Als ik van bij mij thuis 1000km rij dan zit ik in Croatië met een zonnig Middellands zeeklimaat en een gans andere architectuur en eetgewoonten. Dit was me voordien nooit opgevallen omdat ik in Europa niet veel reisde, maar nu met men werk doe ik dat wel.
Als je de US echt ontdekt, dan zie je ook dat er die verschillen zijn.
- In europa zijn de prijzen in de winkels de prijzen die je moet betalen, geen tax die je bij de kassa moet bijbetalen, zelfde in restaurants en bars, geen torenhoge tips die je moet betalen.
Das nu echt een heel miniem ongemak. Als je een "leiding gevende" job hebt zal je wel makkelijk in je kop dat kunnen bijtellen. Ik heb daar nooit enig probleem mee gehad. Denk er ook aan dat de sales tax hier veeeeeel minder is dan in belgie.
- we zijn niet in oorlog
Maar binnen 10 tot 15 jaar ben je muslim in belgie.
- Mijn kinderen (als die er ooit komen) moeten geen torenhoge studies betalen in België
Als je het systeem hier wat kent is die studies net zo goeikoop als in belgie. Ik weet genoeg kids die met mn zoons op university zaten die meerdere studie beurzen hadden en nog geld over hadden om hun woonst en uitgaands leven mee te betalen.
_________________ Support Project Odyssey @ www.woundedwarriorproject.org
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Free_ltd
|
Berichttitel: Re: Lotterij gewonnen Geplaatst: ma maart 15, 2010 5:49 am |
|
 |
|
FAL schreef: - we zijn niet in oorlog
Maar binnen 10 tot 15 jaar ben je muslim in belgie.
Daar vrees ik ook zo een beetje voor. Heb mijn vriendin al gewaarschuwd om toch rekening hiermee te houden
|
|
| Omhoog |
|
 |