Amerika Belgen

Dit is de ontmoetingsplaats voor Vlamingen in Noord Amerika (USA en Canada)
Het is vr sep 10, 2010 12:31 pm

Alle tijden zijn GMT - 7 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: weinig ervaring en hoop vragen
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 7:17 am 
Ik ben nieuw hier!

Hoi
ben jongen van 18 en weet nu bijna zeker dat ik later naar de VS wil verhuizen. al sinds mijn 13de-14de levensjaar loop ik al zo met die gedachten, maar naamate ik ouder word, me meer realiseer van de economie,(jobs en geld , enz) komt alles zo...bijeen.
Ik heb nammelijk een hoop vragen en maak me wat zorgen als ik hier even rondklik op deze forum en lees dat het best wel moeilijk is om binnen te raken in The US.

-heb je (altijd) een GreenCard nodig om binnen te raken in de VS (er wonnen dan , niet op vakantie)
-trouwen met een Amerikaanse lijkt heel simpel, waar leer je die mensen kenne (neen, niet om te huwen, ik wil dolgraag amerikanen leren kennen en vraag me het af)
-Is het er moeilijk overleven de eerste weken?
-hoe begin je eraan, het emigratieproces. ben selcht 18 maar al mee bezig omdat het een procedure van jaren lijkt te zijn.
- Is het duur?
-waar is de beste plaats om te leven (liefst warm klimaat, geen Belgisch weer)
-wil er iemand met met me mailen Belgen in Amerika, amerikanen dus), een soort van mailfriend. om zo nu en dna te mailen.
- Is het makkelijk om de VS binnne te komen. Ik geloof dat het in d e20 ste eeuw zo was maar met die terooristische aanslagen is het nu nog allemaal verstrengerd.

Dit zijn zowat de vragen. ik maak me gewoon wat zorgen, lijkt allemaal zo ingewikeld. Hoop hier wat info be verkrijgen.
alvast bedankt.

Profiel  

Berichttitel: Re: weinig ervaring en hoop vragen
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 7:41 am 
Sophomore Amerika Belg

Hallo

Om maar even je vragen te beantwoord
- greencard is een vereiste om legaal in Amerika te mogen werken etc.
- je leert Amerikanen kennen door op vakantie naar Amerika te gaan, er veel over lezen en op het internet.
- Je begint vaak bij het lezen van de site van de Ambassade van het land waar je naartoe wilt
- Mee doen aan de loterij is gratis maar verder zal er toch wat geld op tafel moeten komen. En wat is duur?
- Ik ben geen Belg en woon niet in Amerika.
- Het is heel makkelijk om als toerist Amerika binnen te komen, echter is het bijna ondoenlijk om legaal bewoner van Amerika te worden. De mogelijkheden zijn beperkt tot de 3 eenvoudigste
- Trouwen met een Amerikaan
- Meedoen aan de lotery en deze winnen
- Veel geld investeren en een bedrijf beginnen dat een aantal Amerikanen werk bied.
Ik zie het somber voor je in.
Harm

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2010 8:16 am 
All Star Amerika Belg

Ne kennis van mij heeft het geprobeerd. Eerst via een Belgisch bedrijf overgeplaatst naar daar, maar na 2 maanden Hostile Takeover en daar stond hij. Hier en daar nog wat zwartwerk gedaan in de hoop ergens een job te vinden om daar te kunnen blijven, maar 5 maanden daarna terug gekomen naar België omdat het niet te doen was, en hij schrik had om Immigration op zijn hals te krijgen. Want als die u pakken, kan het zijn dat ge de eerste 10-15 jaar de VS niet meer binnen moogt :evil:

Hij zei toen tegen mij: 'Ne afghaanse vluchteling die in België aankomt, wordt beter behandeld dat ne illigale belg in de USA'.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 12, 2010 10:58 am 
Senior Amerika Belg

Je hebt dus absoluut geen green card nodig om hier legaal te mogen werken en wonen.

Ik heb het hier al vaker verteld maar nog eens:
Je bent 18, dus waarschijnlijk laatste jaar middelbaar of 1ste jaar hogeschool/unief. Zorg dat je dat afmaakt en opt einde een hogeschool/unief diploma in je handen hebt.

Daarmee kan je een J1 intern/trainee visum vastkrijgen om een on-the-job training te doen in een amerikaans bedrijf. Je doet ervaring op, leert de mensen en het land kennen en zij leren jou kennen. Vanzelf groeien er tijdens de periode contacten en probeer ze in die periode ook te overtuigen van je kwaliteiten en om je aan te nemen als vaste werknemer met een H1-B visum. H1-B kan je krijge voor 2 periodes van 3 jaar. Dus na 3 jaar moet het opnieuw verlengd worden. Tijdens je H1-B kan je via je werknemer een aanvraag indienen voor een Green Card (op basis van je werk). Dit proces kan enkele jaren duren. Maar zolang dat dit proces bezig is kan je je H1-B elke keer met een jaar verlengen totdat je de Green Card vast hebt. En ondertussen natuurlijk elk jaar meespelen met de loterij. :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT - 7 uur [ Zomertijd ]