Verkiezingen 2010 en de regeringsvorming

Blijf op de hoogte van interessante nieuwigheden, nieuwsfeiten enz in België
Kastelke
Hall of Fame Member
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2010 en de regeringsvorming

Berichtdoor Kastelke » vr mar 02, 2012 5:20 pm

Is er niet ooit zelfs een tarief van 33% geweest? Lang lang geleden?
Permanent residents in Oakville, Ontario sinds 2010 * Canadian citizen sinds 2016 * Winnaar DV-2017
http://roots2wings.wordpress.com/

FAL
All Star Amerika Belg

Berichtdoor FAL » vr mar 02, 2012 5:46 pm

Kastelke schreef:Is er niet ooit zelfs een tarief van 33% geweest? Lang lang geleden?

Inderdaad, tot 2001.
Zie mn vorige posting : autos boven 3000cc of boven 150 pk din : 25% plus 8% luxe tax = 33%
Mijn wagens en die ik verkocht waren bijna allemaal 33%.
Support Project Odyssey @ www.woundedwarriorproject.org

Free_ltd
Hall of Fame Member

Berichtdoor Free_ltd » za mar 03, 2012 2:18 pm

Ow ow Fal. Gij hebt het specifiek over auto's. Ik was over de algemene btw tarieven bezig voor gewone niet levensnoodzakelijke goederen.

Op auto's is idd meer geweest totdat Dehaene (dacht ik) dit verlaagd heeft naar 19%, dan de BIV ingevoerd heeft, en dan de BTW naar 21% gebracht. Zoiets denk ik mij nog te herinneren. Is precies niets meer over terug te vinden op het net.

Lees net ergens dat er waalse politiekers zijn die terug 33% zouden willen op luxewagens. De laatste 2 maanden is er nauwelijks nog ne luxewagen in ons land verkocht omwille die extra belasting op bedrijfswagens en de aanpassing van de BIV. :lol: met de nieuwe BIV zou ge nu op ne Porsche Cayenne €1000 BIV betalen in de plaats van €5000 voorheen.

FAL
All Star Amerika Belg

Berichtdoor FAL » za mar 03, 2012 3:18 pm

Free_ltd schreef:Ow ow Fal. Gij hebt het specifiek over auto's. Ik was over de algemene btw tarieven bezig voor gewone niet levensnoodzakelijke goederen.]/quote]
Das de flauwste uitvlucht gehoord in lange tijd.
Jij beweert gestudeert te hebben voor boekhouder in de 1990s en je kent de BTW wetgeving niet die van toepassing was in de 1990s toen je studeerde.
En die was niet specifiek voor autos alleen, zoek maar eens op wat er nog onder viel, jij bent toch de boekhouder die er voor studeerde ... :wink:

Op auto's is idd meer geweest totdat Dehaene (dacht ik) dit verlaagd heeft naar 19%, dan de BIV ingevoerd heeft, en dan de BTW naar 21% gebracht. Zoiets denk ik mij nog te herinneren. Is precies niets meer over terug te vinden op het net.

Moet ik je de betreffende wetgeving geven ?

Lees net ergens dat er waalse politiekers zijn die terug 33% zouden willen op luxewagens. De laatste 2 maanden is er nauwelijks nog ne luxewagen in ons land verkocht omwille die extra belasting op bedrijfswagens en de aanpassing van de BIV. :lol: met de nieuwe BIV zou ge nu op ne Porsche Cayenne €1000 BIV betalen in de plaats van €5000 voorheen.

Maar ge betaald dan wel ongeveer 10.000 euro ieder jaar aan tax en die word verrekent tot max 6 jaar afschrijfwaarde van de niew prijs alhoewel de wagen 10 jaar oud kan zijn.

Free_ltd
Hall of Fame Member

Berichtdoor Free_ltd » za mar 03, 2012 4:41 pm

Ja die weteving moogt ge mij es geven.

Niggy
Pro Amerika Belg

Berichtdoor Niggy » zo mar 04, 2012 12:35 pm

ik ben ook vrij veel bezig met BTW, volgens mij zijn er hier mensen BTW en (deels) niet aftrekbare BTW (vooral op wagens, presentatiegeschekjes en restuarantbezoeken) aan het verwarren met het BTW tarief op zich. [-X

FAL
All Star Amerika Belg

Berichtdoor FAL » zo mar 04, 2012 1:15 pm

Niggy schreef:ik ben ook vrij veel bezig met BTW, volgens mij zijn er hier mensen BTW en (deels) niet aftrekbare BTW (vooral op wagens, presentatiegeschekjes en restuarantbezoeken) aan het verwarren met het BTW tarief op zich. [-X

Ik hou me niet bezig met wat wel of niet aftrekbaar is.
Das het werk van een goeie boekhouder om daar mee te foefelen. :wink:
De tarieven die ik vermelde hier waren die in voege voor de Euro klucht startte en die te betalen waren bij aankoop van de specific goederen.

Free_ltd
Hall of Fame Member

Berichtdoor Free_ltd » do mar 08, 2012 6:54 am

FAL, gij had ergens een link waar alles stond uitgelegd van toen ivm die 25 en 33% BTW op wagens? Zou mij daar verder in willen verdiepen, maar vind zeer weinig materie erover.

Terug naar “In het Thuisland”